تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین ها و بدترین های بفتا

جایزه بهترین بازیگر زن نیز به بازیگر ۸۵ ساله فیلم "عشق" یعنی امانوئله ریوا اهدا شد و او موفق شد تا رقبایی چون جنیفر لارنس بازیگر "کتابچه بارقه امید"، جسیکا چستین بازیگر "سی دقیقه نیمه شب" و هلن میرن بازیگر ۶۷ ساله بریتانیایی فیلم "هیچکاک" را پشت سر بگذارد. دیگر رقیب او در این بخش ماریون کوتیلارد برای بازی در فیلم "زنگار و استخوان" بود.

بن افلک با فیلم "آرگو" دیشب جوایز مهم آکادمی فیلم و تلویزیون بریتانیا (بفتا) را از آن خود کرد.

"آرگو" که به عنوان درامی تاریخی که تحریف‌های زیادی در آن دیده می‌شود و به عنوان فیلمی ضد ایرانی شناخته شده، جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین تدوین را از این رویداد کرد.

در همین حال "لینکلن" اسپیلیبرگ که نامزد دریافت ۱۰ جایزه بود، در کمال ناباوری تنها با یک جایزه بهترین بازیگر مرد برای دانیل دی لوییس از این مراسم خارج شد.

image بهترین ها و بدترین های بفتا

تکفارس آی آر

کریستوف والتس بازیگر اتریشی نیز یک بار دیگر جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را برای بازی در "جانگوی آزاد شده" گرفت و فیلیپ سیمور هافمن و خاویر باردم را ناکام گذاشت.

آنا هاتاوی هم بار دیگر به عنوان برنده بازیگر زن نقش مکمل برای بازی در فیلم "بینوایان" انتخاب شد و جایزه خود را از دست جورج کلونی دریافت کرد. امی آدامز، جودی دنچ و هلن هانت رقبای او در این بخش بودند.

دیوید او. راسل جایزه بفتا برای بهترین فیلمنامه اقتباسی را برای نوشتن "کتابچه بارقه امید" گرفت و کوئنتین تارانتینو نیز برای نوشتن فیلمنامه اوریجینال "جانگوی آزاد شده" جایزه برد.

"شجاع" انیمیشنی از کمپانی پیکسار هم جایزه بهترین انیمیشن سال را به خانه برد.

در حالی که "سقوط آسمانی" جدیدترین فیلم مجموعه جیمز باند در بخش بهترین فیلم انگلیسی انتخاب شد، در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی نیز "عشق" میشل هانکه به عنوان برنده انتخاب شد.

www.takfars.ir

محصولات معتبر
محصولات معتبر