تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین موقع برای حمام رفتن کی است

image بهترین موقع برای حمام رفتن کی است

پر بودن معده موقع استحمام، باعث آسیب رساندن به قلب و ریتم تنفسی، بروز سرگیجه و سردرد می‌شود. این مسئله بخصوص برای کودکان و نوجوانان به شدت خطرناک و دردسرساز است.

لذا بهتر است یک ساعت قبل از حمام رفتن از خوردن زیاد مواد غذایی خودداری شود.

گفتنی است، پر بودن معده در هنگام استحمام باعث می‌شود روده‌ها با سرعت کمتری مواد غذایی را هضم و از بدن دفع کنند.به خصوص افراد مسن و کسانی که بیماری‌های قلبی دارند یا سرخرگ‌های اصلی خونرسان به مغز و شریان‌های گردن در آنها تنگ است

بهتر است حداقل تا یک ساعت بعد از خوردن غذای سنگین به حمام نروند؛ زیرا بعد از خوردن غذای زیاد، خون برای هضم و جذب غذاها به سمت دستگاه گوارش می رود و خون‌رسانی به مغز کاهش می‌یابد.

تکفارس آی آر

به ویژه حمام داغ یا گرم بعد از غذا توصیه نمی شود، زیرا در جریان خون اطراف معده اختلال ایجاد میکند و بر هضم غذا تاثیر منفی میگذارد.بنابراین بعد از هضم غذا به حمام بروید، یعنی با معده سبک.

اهمیت این مسئله به قدری است که بزرگان دین اسلام نیز در این باره سفارشاتی داشته اند.

امام رضا (علیه السلام) در این باره فرموده اند:

«با شکم پر حمام نکنید، چون سبب تولید قولنج مى شود.» رساله ذهبیه ، ۲۶ تا ۲۹

نتایج مطالعات نشان می‌دهند، بهترین ماده غذایی برای مصرف بعد از بیرون آمدن از حمام، آب و مایعات است، زیرا آب باعث بهبود جریان خون در بدن می‌شود و کسالت و خمودگی را از فرد دور می‌کند.

www.takfars.ir

بهتر است قبل از خروج از حمام کمتر از یک دقیقه آب سرد را از مچ به پایین پا ریخت و پس از استحمام بلافاصله اقدام به فعالیت نکرده و مدتی را نشست و استراحت کرد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر