تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین زمان خوردن سالاد بعد یا قبل یا همراه با غذا

image بهترین زمان خوردن سالاد بعد یا قبل یا همراه با غذا

طب رایج می‌گوید بعد از غذا سالاد بخورید تا اشتهای خود را از دست دهید در حالی که طب سنتی مصرف سالاد را سبب سردی مزاج و افزایش اشتها میداند.

طب سنتی یعنی علومی که در کتب گذشتگان است و شامل کلیه قسمت‌های رایج طب امروزی از جمله فیزیولوژی، آنالوژی و داروشناسی و به طور کلی هر علمی که یک دانشجوی پزشکی فرا می‌گیرد می‌شود.

افراد لاغری که بعد از مدتی دچار چاقی و اضافه وزن می‌شوند  دچار مشکلات کبدی و سیستم گوارش هستند و این چاقی ناشی از عوارض سردی معده و کبد است.

متخصص طب سنتی به طور کلی سردی معده و کبد را سبب پرخوری و چاقی عنوان کرد.

تکفارس آی آر

این متخصص طب سنتی دستوراتی که در طب سنتی برای کم کردن وزن آمده است را این گونه بیان کرد:

اولین راهکار این است که فردی که دچار اضافه وزن است مقدار غذای روزانه خود را کم کند.

معمولاً کسانی که مزاج سرد دارند نمی‌توانند در مقابل نخوردن مقاومت کنند پس باید ابتدا با داروهایی معده آنها را گرم کرد. توصیه ما به این افراد مصرف داروهای گرم از جمله زنجبیل و دارچین است البته باید دقت کرد میزان مصرف این داروها برای هر فردی متفاوت است اما به طور کلی بهتر است روزانه یک گرم از این داروها استفاده شود.

گرم کردن معده سبب می‌شود افراد به مرور اشتهای خود را از دست دهند. این متخصص طب سنتی نخوردن آب و میوه را قبل و بعد از غذا را راه دیگری برای کم کردن وزن دانست.

یک تفاوت که در طب سنتی و رایج وجود دارد این است که طب رایج می‌گوید قبل از غذا سالاد بخورید تا اشتهای خود را از دست دهید در حالی که طب سنتی معتقد است مصرف سالاد سبب سردی معده و افزایش اشتها می‌شود.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر