تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین روش های علمی برای لاغر شدن گردن و صورت چیست

image بهترین روش های علمی برای لاغر شدن گردن و صورت چیست

هایفو چیست؟

در گذشته ای نه چندان دور، چاره بیشتر افتادگی های پوستی در ایران، تزریق بوتاکس یا جراحی بود، اما امروز با یک جست و جوی ساده در سایت ها یا مجلات زیبایی و سلامت، با انواع و اقسام روش های غرجراحی و غیرتهاجمی با قیمت هایی مختلف رو به رو می شوید که شاید هیچ کدامشان به اندازه هایفو معروف نشده و در مورد تاثیرگذاری آن مبالغه نشده باشد «HIFU» یا «high intensity focused ultrasound»، اولتراسوند متمرکز با شدت بالاست که در ابتدا به عنوان روشی برای نابود کردن و سوزاندن سلول های سطانی در برخی انواع این بیماری استفاده می شد؛ اما در حال حاضر نوع تغییریافته آن به عنوان یک روش زیبایی در دنیا مطرح بوده و طرفداران خاص خود را دارد.

در این روش، امواجه اولتراسوند ضعیف تر در عمق مناسبی که چربی های زیرپوستی یا هایپودرم (hypoderm) در آن قرار دارند، متمرز شده و سلول های چربی را در نقاط متعدد تا دمای ۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده و می سوزانند. به دبنال سوزاندن سلول های چربی، هایفو باعث تشکیل فیبروزهای (فساد الیاف) متعدد در نقاطی می شود که تحت تاثیر اشعه قرار گرفته اند.

فیبروزها نیز با کشیدن لایه های بالایی به سمت خود، باعث کشیدگی پوست و کم شدن حجم لایه چربی (به علت سوختن سلول های چربی) می شوند و در نهایت اثری را روی پوست و کم شدن حجم لایه چربی (به علت سوختن سلول های چربی) می شوند و در نهایت اثری را روی پوست شما به جا می گذارند که به آن لیفتینگ یا لاغری موضعی گفته می شود.

تکفارس آی آر

نکته مهم در مورد استفاده از هایفو برای زیبایی و لیفت صورت این است که هم به استاندارد دستگاه توجه کنیم و هم صورتمان را به پزشک متبحر بسپاریم، در غیر این صورت به وجود آمدن عوارضی مثل سوختگی، ایجاد ناهمواری و… اصلا دور از ذهن نیست.

هایفو به درد کدام نواحی میخورد؟

اگر صورتی کمی چاق دارید یا افتادگی و چین و چروک های اطراف دهان و… اذیتتان میکند، می توانید از این روش برای جوان سازی و رفع چاقی موضعی استفاده کنید. البته این روزها هایفو در برخی نواحی دیگر مثل شکم، پهلوها و خارج ران ها نیز به وفور استفاده و با همین مکانیسمی که توضیح داده شد، همزمان باعث لاغری موضعی و لیفتینگ پوستی می شود. نکته مهم درخصوص تبلیغاتی که روی هایفو و تاثیرات آن می شود، این است که این روش در حقیقت یک تکنولوژی نسبتا قدیمی و جاافتاده است که از چند سال پیش برای لاغری های موضعی و لیفتینگ کاربرد داشته و به تازگی جای خود را به تکنولوژی های ملایم تر با عوارض کمتری داده است.

لاغری موضعی با امواج رادیویی!

تکنولوژی آر. اف «RF»، همان طور که از نامش پیداست، از طیف خاصی از امواج الکترومغناطیس با نام رادیو فرکانس استفاده میکند و جزو روش های نوین لاغری محسوب می شود. این تکنیک به سه نوع تک قطبی، دوقطبی و آر. اف جراحی تقسیم می شود که هرکدام کاربردها و تاثیرات خاص خود را دارند. از آر. اف تک قطبی یا مونوپل (monopole) معمولا برای زیبایی صورت، لیفتینگ و لاغری های موضعی در نواحی حساس بدن استفاده می شود علتش هم این است که آر. اف تک قطبی امنیت نسبتا بالایی داشته و عارضه خاصی برای شما ایجاد نمیکند.

www.takfars.ir

علاوه بر این ویژگی، روش نسبتا راحت و ساده ای هم محسوب می شود که انجام آن یناز به شرایط سنی و جنسی خاصی ندارد. این روزها استقبال از روش آر. اف آن قدر زیاد شده است که در بسیاری از مراکز استاندارد ارائه دهنده خدمات زیبایی و لاغری، جزو خدمات پایه در پروسه درمان های زیبایی و لاغری محسوب می شود.

در تکنیک آر. اف، امواجه رادیو فرکانس از یک پروب (سر دستگاه که با پوست تماس دارد و پوست را ماساژ می دهد) ساطع شده و در لایه های عمقی تر پوست با گرم کردن سلول های چربی، باعث لاغر شدن سلول ها و در نتیجه کاهش قطر لایه چربی می شود. نتیجه قوی تر و مهم تر امواج آر. اف این است که با تحریک سلول های سازنده رشته های الاستیک و کلاژن در لایه های عمقی و سطحی پوست، باعث سفت شدن پوست می شود. درواقع آر. اف این سلول ها را به صورت موقت بیش از حد فعال کرده تا فیبر (الاستیک و کلاژن) بیشتری نسبت به حالت عادی بسازند. در طول دوره درمان با آر. اف، این فیبرها که به تازگی ساخته شده اند، باعث می شوند که بافت های عمقی و سطحی پوست چندین سال جوان تر شوند.

آر. اف به درد کدام نواحی بدن میخورد؟

تکنیک آر. اف به شرط استفاده از دستگاه استاندارد با تنظیمات استاندارد و مهم تر از همه حضور یک اپراتور کارکشته می تواند نتایج خوبی در ناحیه صورت و گردن داشته باشد. نکته مهم دیگر برای رسیدن به نتیجه دلخواه، این است که تعداد و فاصله جلسات درمانی رعایت شود.

سلولیت زدایی با آر. اف ممکن است؟

آر. اف برای رفع سلولیت، چاقی های موضعی شکم و پهلوها و ران ها و موضع های بزرگ و حجیم، کاربرد کمتری داشته و بهتر است در ترکیب با سایر روش های کاهش سایز غیرتهاجمی مثل «کرایولیپولیز» (crayoliplisis) «ال. پی. جی» (LPG) انجام شود تا پاسخ مناسب درمانی بهتری داشته باشد. علاوه بر این اگر به تازگی لیپوساکشن انجام داید و قرینه دو طرف بدنتان به هم خورده است، می توانید از آر. اف برای قرینه و زیباتر کردن موضع تحت لیپوساکشن استفاده کنید.

از آنجایی که آر. اف بی عارضه ترین روش بین تمام تکنیک های غیرتهاجمی زیبا است، در صورت انجام اصولی و با دستگاه استاندارد و اپراتور ماهر، انتخاب بسیار مناسبی برای زیبایی و لیفتینگ صورت، گردن و غبغب محسوب می شود، البته افرادی که در بدنشان پروتز فلزی دارند، نمیتوانند از این تکنیک استفاده کنند.

ال. پی. جی

ال. پی. جی یک سیستم ماساژور مکانیکی است که با ایجاد فشار مثبت و منفی روی پوست، باعث ایجاد تغییرات مورد نیاز در بافت های زیرین می شود. این تکنولوژی در سال ۱۹۷۰ در فرانسه برای بهبود محل زخم های پوستی و بهبود عملکرد بیماران در پروسه درمانی طب فیزیکی و فیزیوتراپی ابداع شد، اما به مرور پزشکان دیدند که طی چند جلسه درمان توزیع چربی ها زیر پوست تغییر کرده و می توان از اثرات زیبایی این ماساژ مکانیکی هم استفاده کرد. این ویزگحی ال. پی. جی در سال های بعد بیشتر مورد توجه قرار گرفت و موجب توسعه قابلیت های درمان چاقی موضعی شد.

ال پی جی به درد کدام نواحی بدن میخورد؟

تک فارس

بیشترین کاربرد ال پی جی LPG در مواردی است که نیاز به اصلاح توزیع یا توزیع مجدد چربی های زیرپوستی دارند، ولی کاهش حجم و رفع بافت چربی با این روش بسیار ناچیز بوده و امری قابل پیشبینی و تضمینی هم نیست. پس اگر دنبال لاغری با این روش هستید، بهتر است دست به جیب نشوید! در مقابل، مواردی مثل رفع سلولیت های بافت چربی و برخی چاقی های نامتناسب موضعی جزو کاربردهای مناسب ال پی جی هستند.

هرچند در حال حاضر با استفاده از تکنولوژی های جدیدتر از ال پی جی، این روش کمتر مورد توجه قرار داشته و در صورت استفاده هم معمولا با روش های دیگر مثل مزوتراپی mesotherapy و آر اف به کار می رود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر