تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین رنگ و مدل برای دیوارهای آپارتمان شیک چیست

۱. برای ایجاد جذابیت در یک اتاق، از وسایلی که درست همرنگ دیوار باشد، استفاده نکنید. برای انتخاب رنگ دیوار، لوازم منزل خود را در نظر بگیرید و با توجه به رنگ های موجود در آن، رنگی مناسب را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که ترکیبات متنوع، فضایی پویا و نیرو بخش ایجاد میکند.

۲. اگر برای هر اتاق رنگی مجزا در نظر دارید، فضاهای بین اتاق ها مانند راهرو، ورودی و راه پله را به رنگ خاکستری ملایمی با ته رنگی از رنگ دیوار درآورید؛ تا تبدیل رنگ ها به یکدیگر زیباتر شود.

۳. رنگی را برای خانه خود در نظر بگیرید و آنرا در حجم های متفاوت در اتاق ها به کار ببرید. این رنگ می تواند در یک اتاق رنگ غالب، در اتاقی رنگ چند وسیله و در اتاق سوم تنها به عنوان چاشنی هایی در گوشه و کنار به کار ببرید. چنین روشی، هماهنگی را در تمام خانه برقرار خواهد کرد.

۴. رنگ های روشن، با روح و متمایل به گستردگی هستند و در نتیجه اتاق را بزرگتر و روشنتر از آنچه هست نشان می دهند. رنگ های تیره گرم و فریبنده هستند و در اتاق های بسیار بزرگ، حالتی خودمانی و دوستانه می دهند.

۵. اگر قصد دارید دیوارهایی را به رنگ تیره یا بسیار درخشان درآورید، بتونه کاری و آستری آن را هم از همان رنگ بزنید.

تکفارس آی آر

۶. نقص های معماری را با استفاده از رنگ های خنثی در دیوار، سقف و کف اتاق به طوری که حالتی یکپارچه به خود بگیرند، بر طرف نمایید.

۷. برای بلند تر جلوه کردن دیوارها، رنگ ها را تا سقف به طور یک نواخت ادامه دهید و در نزدیکی سقف رنگ را با نوارهای تزئینی و مانند آن قطع نکنید. اگر سقف دارای حاشیه تزئینی یا لبه برجسته است، می توانید این حاشیه را نیز به رنگ دیوار درآورید. رنگ روشن سقف را بلندتر جلوه می دهد.

۸. برای کوتاه نشان دادن سقف های بسیار بلند و یا تشدید حالت خودمانی یک اتاق، رنگ دیوار را از ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر مانده به سقف قطع کنید و باقی آنرا به رنگ سقف رنگ آمیزی کرده یا با نوارهای تزئینی بپوشانید. تیره کردن سقف هم میتواند چنین حالتی را ایجاد کند.

۹. با رنگ آمیزی دیوارهای کوتاهتر (کم عرض تر)، به رنگی تیره تر از دیوارهای بلندتر، می توانید یک اتاق کشیده و باریک را عریض تر جلوه دهید.

۱۰. اگر برای سقف اتاقی رنگ سفید را در نظر گرفته اید، برای هماهنگ کردن رنگ اتاق با سقف، اندکی از رنگ دیوار را به رنگ سفید اضافه کنید.

www.takfars.ir

۱۱. تا حد امکان باید گچ بری ها را محو کرد. به همین منظور باید رنگ گچ بری دیوار را به رنگ سفید درآوریم تا مشخص نباشد.

۱۲.از کاغذ دیواری نباید در سبک مدرن استفاده شود؛ برای تنوع می توانید به یکی از دیوارها آینه نصب کنید. انتخاب رنگ دیوار روشن مانند رنگ استخوانی در صورتی که با یک تضاد ملایم رنگ در درب ها و یا یک رنگ ملیح و ملایم در گچ بری ها همراه باشد، می تواند جلوی زیبایی به خانه بدهد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر