تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین رنگ برای استفاده در دکوراسیون داخلی خانه

image بهترین رنگ برای استفاده در دکوراسیون داخلی خانه

رنگ سفید

ساده ترین نوع رنگ سفید که می تواند به سبب سلیقه ی شما مات یا براق و یا ترکیبی از این دو انتخاب شود. اما ترجیحا انتخاب نوع براق آن بهتر است برای لوازم و وسایل مانند کمد ها و سرویس خواب صورت کرید و انتخاب مات آن برای دیوارها و سقف دکوراسیون داخلی منزل شما.

رنگ سفید _ سبز

رنگ سفید _ سبز در واقع مانند همتای خودش یعنی سفید_ یاسی در فضا قرار می گیرد و برای فضاهایی مانند اتاق خواب ها بهترین گزینه است. ترکیب سفید خالص با مقدار بسیار اندکی از سبز می تواند رنگ خاصی را در فضای داخلی شما به وجود آورد که جایگزین مناسبی برای رنگ سفید ساده است.

تکفارس آی آر

رنگ شیری

دوست دارید گرمای بیشتری در فضای خانه تان داشته باشید بهتر است این رنگ را جایگزین رنگ سفید کرده و از دکوراسیون گرم خانه تان لذت ببرید.

صورتی و آبی

این رنگ ها معمولا برای فضاهایی با اسباب و اثاثیه کمتر، مدرن و خانه های خیلی گرم چه به لحاظ دمای هوا و چه طراحی مناسب است؛ مثلا اگر غالب متریال یک خانه از دیوارها گرفته تا کف و دکور چوبی است، این دو رنگ مینیمال به دلیل تعادل رنگی جذابی که به وجود می آورند، معجزه میکنند.

سورمه ای و زرشکی

www.takfars.ir

مکمل مناسب صورتی در دکوراسیون داخلی، زرشکی و بهترین مکمل برای آبی کم رنگ، سورمه ای است. سورمه ای و زرشکی را به این ترکیب اضافه کنید و شاهد یک اتفاق معجزه آسا در فضای داخلی خانه تان باشید. سورمه ای و زرشکی از رنگ های رسمی و نافذی هستند که اتفاقا طراحان مطرح دنیا از ترکیب این دو رنگ بسیار استفاده میکنند؛ حتی برای لباس هم ترکیب بسیار مناسبی به شمار می رود.

رنگ آبی

رنگ آبی از دیرباز به عنوان رنگ آرامش بخش برای دکوراسیون خانه محسوب می شود. شما می توانید بر حسب سلیقه و میزان تندی و یا روشنی این رنگ را برای فضای خانه خود انتخاب کنید و ظاهر منحصر به فردی به فضای خانه تان ببخشید.

رنگ بنفش

ترکیب رنگ سفید با رنگ بنفش می تواند جلوه ی منحصر به فردی به فضای خانه ببخشد، بهتر است برای فضاهای کوچک تر از رنگ بنفش کم رنگ استفاده شود تا ظاهر فضای داخلی تان بازتر و بزرگتر نشان دهد.

رنگ سبز آبی

سبز آبی خط افق زمین و آسمان را تشکیل می دهد. این رنگ هم دائمی و هم موقتی، هم رویایی و هم بی تکلف است و در حداکثر توان خود، می تواند تاثیری جادویی اعمال کند. سبز آبی هر اتاقی را رسمی میکند و افسون خود را در مکان هایی آشکار میکند که به الهام بصری نیاز است. این طیف های آبی از سبز دریایی تا آبی فیروزه ای از آرامش بخش ترین رنگ ها در طیف رنگی هستند.

رنگ زرد و خاکستری

ترکیب رنگ زرد و خاکستری است. تم زرد و خاکستری انرژی بسیار زیادی در فضای اتاق پخش میکند و از طرفی دکوراسیون را مدرن و امروزی نیز نشان می دهد.

رنگ سبز

تک فارس

رنگ سبز طراوت و شادابی را به فضای داخلی شما می آورد کافی است تناژ کم رنگ آن را برای دکوراسیون خانه انتخاب کنید و از طراوت رنگ های طبیعت در فضای داخلی تان لذت ببرید. رنگ سبز: “سبز، این رنگ با طراوت بهاری و زندگی بخش، به عنوان نمادی از شروعی تازه.”

فوت و فن انتخاب یک رنگ

نگاه به رنگ در دکوراسیون نوعی شادی و بازیگوشی نتیجه خلق محیطی کاملا یگانه و تک شده است بگونه ای که هیچ وقت از بودن در آن احساس خستگی نخواهید کرد. اگر شما از سلطه رنگ خانه تان خسته شوید، زندگی در آن محیط خلق و خوی شما را تنگ میکند و حضور در خانه روح شما را خسته میکند. هر چیزی که می بینیم دارای رنگ است. رنگ ها باعث می شوند چیزها را احساس کنیم به عبارتی می توان گفت خود نیز دارای احساسند.

همانطور که گفتیم مهم ترین نقش را در طراحی و دکوراسیون داخلی بر عهده دارند. مهارت های خود را در زمینه دکوراسیون با آشنایی با رنگ ها بالا ببرید و طراح و دکوراتور منزل خود شوید.

– هریک از رنگ های قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، بنفش، سیاه، سفید، خاکستری و قهوه ای معنی خاصی دارند.

– استفاده از چرخه رنگ و تلفیق آن ها، شما را به ایده ای که در نظر دارید، نزدیک میکند.

– برای تغییر فضایی که در آن قرار دارید و انجام دکوراسیون باید بتوانید انتخاب رنگ کرده، آن ها را تلفیق کنید.

رنگ ها به دو دسته گرم و سرد تقسیم می شوند.

رنگ های گرم و سرد :

– انواع رنگ های قرمز، زرد و نارنجی در چرخه رنگ، گرم هستند. این گونه رنگ ها با افزایش آدرنالین موجب بالا رفتن فشارخون، افزایش تنفس و در نهایت رنگ های پررنگ تر احساس بیشتری ایجاد میکنند.

T A K F A R S

– رنگ های سبز و آبی در چرخه رنگ سردند، ضربان قلب را کم کرده، ماهیچه ها را ریلکس و دمای بدن را پایین می آورند و حس سرما می دهند.

– بنفش می تواند با توجه به درصد رنگ های تشکیل دهنده آن هم گرم و هم سرد باشد. اگر رنگ آبی آن بیشتر باشد، سرد و اگر قرمز بیشتر باشد، گرم خواهد بود.

محصولات معتبر
محصولات معتبر