تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین راه حل های مشکلات گوشی اندرویدی

image بهترین راه حل های مشکلات گوشی اندرویدی

۱. Google play store کار نمیکند

اگر در اجرای پلی‌استور با مشکل مواجه شدید، ممکن است یک حافظه‌ی پنهان خراب شده وجود داشته باشد. اکثر اوقات، با پاک کردن این حافظه مشکل حل می‌شود. برای این کار به مسیر settings/apps/all بروید .گوگل پلی استور را پیدا کنید و wipe cache and data را بزنید و بعدگوشی را ریستارت کنید.

۲. فضا کافی نیست (insufficient space on device )

اندروید معمولا یک فضای ذخیره‌سازی ثابت را برای برنامه‌ها اختصاص می‌دهد که کاربران نمی‌توانند آن را افزایش دهند. بنابراین گاهی اوقات ممکن است با وجود اینکه فضای ذخیره‌سازی زیادی هم داشته باشید با این ارور مواجه شوید.

تکفارس آی آر

آسان‌ترین راه برای آزاد کردن فضا، حذف کردن برنامه هاست. با این حال، اگر شما از برنامه‌های موزیک مانند برنامه Spotify استفاده میکنید شاید پیدا کردن محل ذخیره فایل‌های این برنامه زیاد آسان به نظر نرسد. سریعترین راه برای آزادسازی حافظه، استفاده برنامه‏‏‌های آزادسازی حافظه مانند CCleaner می باشد. همچین اگر شما دوست دارید کل حافظه را به صورت بصری ببیند و بتوانید به محل ذخیره و اندازه آنها دسترسی پیدا کنید، می توانید از برنامه DiskUsage استفاده کنید.

۳. پلی‌استور برنامه‏‏‌ها را دانلود نمیکند

گاهی اوقات گوگل‌پلی قادر به نصب برنامه‏‏‌ها نیست. در چنین مواقعی دو راه برای حل این مشکل وجود دارد . اولین راه این است که حافظه پنهان گوگل پلی (cache) را پاک کنید(همانند روش بالا)، و راه دیگر این است که تاریخچه‌ی پلی‌استور(clear history) را پاک کنید.

۴. چگونه دوباره پلی‌استور را نصب کنیم

شما بدون روت هیچ وقت نمی توانید گوگل پلی استور را حذف کنید. بیشتر کاربرانی که فکر میکنند پلی‌استور را حذف کرده اند، در واقع فقط آن را غیر فعال (disable) کرده‌اند. برای فعال‌سازی دوباره می توانید به مسیر settings/apps/all بروید و دوباره آن را فعال (re-enable ) کنید.

www.takfars.ir

۵. چگونه میتوانم پلی‌استور را نصب کنم؟

برخی از گوشی های هوشمند ممکن است گوگل پلی‌استور بر رویشان نصب نباشد. بنابراین شما باید آن را دانلود کرده و بر روی دستگاه نصب نماید. اما قبل از نصب باید به بخش تنظیمات رفته و در آنجا از قسمت security، تیک گزینه‌ی unknown sources را فعال نمایید.

۶. به یک ورژن قدیمی تر گوگل پلی استور نیاز دارم

بعضی مواقع ورژن‌های جدید پلی‌استور بر روی دستگاه اندرویدی کار نمیکند. در چنین شرایطی شما می توانید از یک ورژن قدیمی تر پلی‌استور استفاده کنید که معمولا با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید ورژن های قدیمی تر را پیدا کنید.

۷. چگونه می‌توانم حافظه‌ی دستگاه اندرویدی‌ام را زیاد کنم

منظور از حافظه همان بخش RAM گوشی است. هر چه قدر که تعداد برنامه‌های روی گوشی کمتر باشد، سیستم‌عامل اندروید بهتر و روان تر کار میکند. برخی برنامه‌ها هر چند که شما آن را اجرا نکرده‌اید، اما باز هم در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و فضای رم را اشغال میکنند. با این توصیف، هرچه قدر که برنامه‌های کمتری نصب کنید، حافظه رم بیشتری در اختیار خواهید داشت. ساده ترین راه برای حل این مشکل، حذف برنامه‌های غیر ضروری است.

۸. رابط کاربری(UI) کار نمیکند

گاهی اوقات رابط کاربری گوشی کار نمیکند. اگر خاموش کردن دستگاه مشکل را حل نکرد، می توانید حافظه‌ی پنهان آن را پاک کنید. برای پاک‌سازی به مسیرsettings/apps/all/ بروید، از سربرگ system UI ، all را انتخاب کنید، سپس wipe cache را انتخاب کنید.

۹. دانلودها کار نمیکنند

گاهی اوقات دانلودها (downloads) کار نمیکنند. اندروید یک مدیریت دانلود اختصاصی دارد که ممکن است حافظه پنهان آن آسیب دیده باشد. در این صورت با پاک کردن حافظه پنهان آن، می توانید این مشکل را برطرف کنید. برای این کار، به مسیر settings/apps/all رفته و از سربرگ downloads ،all را انتخاب کنید. سپس wipe cache را بزنید و دستگاه را ریستارت کنید.

تک فارس

۱۰. نمیتوانم فایلهای دانلود شده ام را پیدا کنم

در اندروید یک پوشه ذخیره پیش‌فرض برای دانلود وجود دارد. برای اینکه آن را پیدا کنید شما به یک مدیریت فایل (file manager) نیاز دارید. بعد از نصب آن با رفتن به مسیر کارت حافظه یا حافظه خود گوشی می‌توانید آن را پیدا کنید.

۱۱. ویدیوهای دانلود شده را نمیتوانم پخش کنم

برای این کار شما می توانید از VLC player یا MX player استفاده کنید. این دو اپلیکیشن تقریبا همه فرمت‌های ویدیویی را پشتیبانی میکنند. گاهی اوقات فیلم‌ها در یک فرمت اختصاصی پخش نمی شوند که در این صورت هیچ راه حل واقعی برای این مشکل وجود ندارد. اما می توانید دو کار را انجام دهید؛ یا اینکه از یک پلیر دیگر استفاده کنید و یا اینکه فرمت آن ویدیو را تغییر دهید.

۱۲. من یک بدافزار نصب کردم

برخی از بازی‌ها یا برنامه‌های کرک شده، بدافزارهایی را درون خودشان دارند که با نصب آنها دستگاه شما آلوده می‌شود. در این موارد، تنها راه خلاص شدن از شر این بدافزارها، حذف این برنامه‌ها یا بازی‌های آلوده است. اما اگر نمی‌دانید که کدام یک از برنامه‌های شما به بدافزار آلوده‌ شده است می‌توانید از آنتی ویروس استفاده کنید. یکی از بهترین آنتی ویروس‌ها برای اندرویدlookout security & antivirus است. این آنتی ویروس علاوه بر اینکه رایگان است، سبک بوده و می‌تواند بسیاری از بدافزارها را شناسایی کند.

۱۳. اینترنتم کار نمیکند

اغلب مشکلات اینترنت، به این علت است که تنظیمات APN به درستی پیکربندی نشده است. اگر شما از MVNO برای دسترسی به اینترنت استفاده میکنید، احتمالا به تنظیم کردن یک VPN برای دسترسی به اینترنت نیاز دارید. اگر تنظیمات اینترنت به درستی پیکربندی نشده است، شما باید به صورت دستی آن را تنظیم کنید.

۱۴. نمی‌توانم به شبکه وای‌فای متصل شوم

در این رابطه احتمال دارد که router به درستی کار نکند. بهترین کار در این رابطه این است که هم router و هم دستگاه را یک بار ریستارت کنید و دوباره وصل شوید.

T A K F A R S

۱۵. چگونه می‌توانم رمز عبور اندروید را بشکنم

اگر برای حفاظت از گوشی، از پسورد استفاده میکنید و در حال حاضر آن پسورد را فراموش کرده‌اید، می‌توانید از مسیر bootloader و از طریق factory reset دوباره آن را بازیابی کنید. در واقع Bootloader یک محیط preboot بر روی اندروید است که به شما این اجازه را می‌دهد که سیستم‌عامل خود را دوباره بازسازی کنید. برای این کار اول نیاز دارید که وارد مسیر bootloader شوید. مسیر های مختلفی بر روی دستگاه ها برای ورود به آن وجود دارد؛ اما در اغلب آنها می‌توانید از این مسیر استفاده کنید:

اول گوشی را خاموش کنید، بعد از با فشردن همزمان کلید + (یا افزایش volume) و کلید پاور (Power ) وارد بوت‌لودر شوید. پس از ورود به این بخش، با انتخاب گزینه‌ی factory reset گوشی را ریست کرده و دوباره آن را ریستارت کنید.

هشدار: اگر از یک رام سفارشی (custom) استفاده می‌کنید، این کار را انجام ندهید. ریست کردن دستگاه در چنین مواقعی، باعث غیر قابل بوت (unbootable) دستگاه شما می‌شود.

۱۶. دستگاه بر روی boot کار نمیکند

اگر گوشی شما بر روی بوت (boot) کار نکرد، از طریق مسیر safe mode، می‌توانید این مشکل را حل کنید. Safe mode به کاربران اجازه می‌دهد تا همه برنامه‌هایی که خودبخود اجرا می‌شوند و باعث اختلال در عملکرد گوشی می شوند را از کار بیاندازد(disable). همچنین از Safe mode می‌توانید مواقعیﮐﻪ دستگاه اندرویدی ﺑﺼﻮرت مداوم ﻫﻨﮓ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭ ﯾﺎ ﻧﺼﺐ ﻧﺮﻡﺍﻓﺰﺍﺭﯼ ﺑﺎﻋﺚ ﺍﯾﺠﺎﺩ اختلال در ﮔﻮﺷﯽ می‌شود نیز استفاده کنید.ﺑﺮﺍﯼ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ Safe Mode، ﺗﻨﻬﺎ ﮐﺎﻓﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﮐﻠﯿﺪ Power ﺭﺍ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺗﺎ ﺑﺎ ﭘﻨﺠﺮﻩ ﺧﺎﻣﻮﺵ کردن دستگاه ﻣﻮﺍﺟﻪ ﺷﻮﯾﺪ. ﺣﺎﻝﮐﺎﻓﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺩﺳﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ Power Off ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭﯾﺪ ‏( ﺁﻥ ﺭﺍ ﺭﻫﺎ ﻧﮑﻨﯿﺪ‏) ﺗﺎ ﭘﯿﻐﺎﻡ ﺩﯾﮕری ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺍﻋﻼﻡ میﮐﻨﺪ ﺁﯾﺎ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﺑﻪ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ Safe Mode ﺩﺍﺭﯾﺪ؟

زمانی که وارد این بخش شدید می‌توانید برنامه‌هایی را که به درستی کار نمی‌کنند را بردارید.

۱۷. گوشی من روشن نمی‌شود

در ابتدا برداشتن باتری را امتحان کنید. اگر باتری را نمی‌توانید بردارید دکمه پاور دستگاه را فشار دهید و به مدت ۱۵ ثانیه نگه دارید. اگر این راه هم موثر نبود دستگاه را به شارژر متصل کنید و دوباره ۱۵ ثانیه دیگر نگه دارید و اگر باز هم موثر نبود پس نیاز دارید تا آن را به یک مرکز خدمات برای تعمیر ببرید.

۱۸. کارت حافظه توسط دستگاه خوانده نمی شود

تک فارس www.takfars.ir

این مورد یکی از مشکلات رایج کاربران اندروید است. در این رابطه شما می‌توانید کارت حافظه را از طریق دستگاه فرمت کنید. این کار ممکن است بخشی از مشکلات کارت حافظه را برطرف کند. اگر قبلا این کار را نکرده‌اید ارزش امتحان کردن را دارد. برای فرمت کردن SD card به مسیر settings/storage بروید.در این مسیر”format SD card ” را انتخاب کنید و تمام.

۱۹. نمی‌توانم دستگاه را به کامپیوتر وصل کنم

دو روش برای وصل کردن گوشی به کامپیوتر وجود دارد :

استفاده از ( Android Debug Bridge(ADB و یا استفاده از(Media Transfer protocol(MTP . سیستم ADB به کاربران اندروید اجازه می دهد که با این سیستم‌عامل بیشتر تعامل داشته باشند در حالی که MTP تنها اجازه می‌دهد که به بخش‌های ‌خاصی دسترسی داشته باشید.

۲۰. ریست کردن

اگر مشکلات شما با هیچ از این راهکارها برطرف نشد و یا اینکه نتوانستید از کسی کمک بگیرید می‌توانید گزینه آخر یعنی ریست (reset) را انتخاب کنید. برای این کار به مسیر settings/ Backup & reset رفته و بعد گزینه reset را انتخاب کنید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر