تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین راه برای دوش گرفتن جهت داشتن پوستی شاداب

image بهترین راه برای دوش گرفتن جهت داشتن پوستی شاداب

هرچه کوتاه‌تر، بهتر

با وجودی که خصوصاً در زمستان دوش‌های گرم و طولانی لذت زیادی برای شما دارند اما بهتر است از این کار خودداری کنید. هرچه دوش شما طولانی تر باشد احتمال خشکی پوست بیشتر است، زیرا دوش گرم روغن‌های طبیعی پوست را از بین می‌برد. سعی کنید زمان دوش گرفتن شما کمتر از ده دقیقه باشد.

استفاده از دمای مناسب

چه کسی یک دوش گرم را دوست ندارد؟ اما متأسفانه دمای بالاتر باعث خشکی بیشتر پوست خواهد شد. آب گرم رطوبت را از پوست شما گرفته و باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست می‌شود. نیازی به دوش آب سرد نیست. یک آب ولرم و مناسب می‌تواند در کنار لذت فراوان برای شما، مانع آسیب به پوستتان شود.

تکفارس آی آر

لیفتان را کنار بگذارید

متأسفانه لیف و اسفنج‌های حمام می‌توانند باکتری و قارچ‌ها را در خود نگه‌دارند. به یاد داشته باشید این موجودات در محیط‌های گرم و مرطوب رشد می‌کنند، محیطی عالی برای تخمک‌گذاری باکتری‌ها. بهتراست صابون یا شامپو بدن را مستقیماً روی پوست بدن خود بزنید و همچنین می‌توانید از لیف‌هایی استفاده کنید که سریع خشک می‌شوند و باکتری‌ها را در خود رشد نمی‌دهند. هرچند وقت یک‌بار لیفتان را عوض کنید.

صابون و شوینده‌ی بدن

زمانی که صحبت از انتخاب یک شوینده‌ی مناسب برای پوست می‌شود چند نکته را در ذهن داشته باشید. از صابون‌های چرب استفاده کنید تا در زمان شستشو پوستتان خشک نشود. کسانی که پوست خشک یا حساس ندارند نیز می‌توانند از شوینده‌های مخصوص پوست‌های خشک استفاده کنند. با این کار نرمی و رطوبت پوست شما تضمین می‌شود. در آخر به یاد داشته باشید با وجودی که شوینده‌هایی در بازار هستند که روی آن نوشته‌اند فقط برای مردان یا زنان می‌باشد بدانید این تنها ترفندی برای بازاریابی است. نیازی به انتخاب محصول متفاوتی برای مرد یا زن نیست – پوست در هر حال همان پوست است.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر