تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین راهکارهای خانگی برای درمان سیاهی زانو و آرنج

image بهترین راهکارهای خانگی برای درمان سیاهی زانو و آرنج

خیار

با توجه به اینکه خیار خواص سفید کنندگی دارد می توان آن را به عنوان یکی از بهترین و موثرتریندرمان های خانگی برای رفع سیاهی قوزک پا، آرنج و سر زانو استفاده کرد. خیار حاوی مقادیر بالای ویتامین C و ویتامین A است که پوست شما را مرطوب میکند و به از بین رفتن سلول های مرده پوست کمک میکند.

به مدت ۱۵ دقیقه قطعات خیار را بر روی محل مورد نظر خود ماساژ دهید، بگذارید ۵ دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

ماسک خیار و لیمو ترش

تکفارس آی آر

هر روز مقدار مساوی آب خیار و آب لیمو ترش تازه را با هم مخلوط کنید، این ترکیب را بر روی زانو ها و آرنج خود بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید.

لیمو ترش و جوش شیرین

لیمو ترش سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C بوده که سبب بازسازی پوست می شود، جوش شیرین هم به عنوان یک پاک کننده ملایم و موثر برای سفید کردن تیرگی های پوست عمل میکند.

ماسک لیمو ترش و جوش شیرین

یک لیمو ترش تازه را بردارید و نصف کنید، ۱ قاشق غذا خوری جوش شیرین را بر روی دو نیمه ی لیمو ترش بریزید و آن را به مدت ۱ دقیقه بر روی آرنج و زانو ماساژ دهید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

www.takfars.ir

این روش را هر دو روز یکبار تکرار کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

آلوئه ورا و شیر

آلوئه ورا حاوی مواد تشکیل دهنده ای است که باعث آبرسانی پوست شده و پوست را مرطوب میکند، علاوه بر این دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی بوده و به پاکسازی پوست هم کمک میکند.

ترکیبی از آلوئه ورا و شیر یک روش ساده و مفید برای درمان سیاهی آرنج و زانو محسوب می شود.

مقادیر مساوی ژل آلوئه ورا و شیر را با هم ترکیب کنید و آن را بر روی پوست بمالید، بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد آن را با آب گرم بشویید.

ماسک آلوئه ورا برای پوست

ژل آلوئه ورا را از برگ های آن جدا کنید و بر روی آرنج و زانو بمالید، بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

سیب زمینی

سیب زمینی غنی از آنزیم کاتچولاز است که می تواند به طور طبیعی به سفید شدن و روشن شدن پوست کمک کند، استفاده روزانه از سیب زمینی پوست شما را نرم میکند و برای درمان تیرگی زانو و قوزک پا مفید می باشد.

ماسک سفید کننده و روشن کننده سیب زمینی

تک فارس

یک بزرگ سیب زمینی را بشویید و آن را حلقه حلقه ببرید، به مدت ۱۵ دقیقه قطعات سیب زمینی را بر روی پوست آرنج و زانو بمالید و سپس با آب بشویید، پس از استفاده از این ماسک حتما از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

زردچوبه

image بهترین راهکارهای خانگی برای درمان سیاهی زانو و آرنج

زردچوبه طبیعی ترین روش درمان سلول های مرده پوست زانو و آرنج می باشد، زردچوبه حاوی مقادیر بالای کورکومین است که باعث کاهش تولید بیش از حد ملانین که یکی از عوامل ایجاد سیاهی آرنج و زانوست، آن را درمان میکند.

ماسک زردچوبه و عسل و شیر

۱ قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با ۱ قاشق چای خوری شیر و ۱ قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و آن را بر روی نواحی تیره بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید تا خشک شود و سپس آن را با آب گرم بشویید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی اسید های چرب ضروری و ویتامین E می باشد که به درمان سیاهی قوزک پا، آرنج و زانو کمک میکند. بعد از هر با حمام کردن مقداری روغن نارگیل را بر روی آرنج و زانو ها بمالید و به مدت ۳ دقیقه ماساژ دهید.

ماسک روغن نارگیل و لیمو ترش

۱ قاشق چای خوری روغن نارگیل را با ۱/۲ قاشق چای خوری آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید و آن را به آرامی ۵ دقیقه بر روی محل تیرگی ماساژ دهید و سپس با آب گرم بشویید.

T A K F A R S

عسل

عسل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست عمل میکند و هنگامی که با لیمو ترش ترکیب شود می تواند به رفع تیرگی زانو و آرنج کمک کند.

ماسک عسل و لیمو ترش

۲ قاشق غذاخوری عسل و آب نصف لیمو ترش تازه را با ۱ قاشق چای خوری جوش شیرین ترکیب کنید و آن را بر روی آرنج و زانو ها بمالید، بگذارید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

ماسک عسل و شیر و آلوئه ورا

۱ قاشق غذاخوری عسل را با ۱ قاشق چای خوری شیر و ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا ترکیب کنید، این خمیر را بر روی پوست آرنج و زانو ها بمالید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

اسکراب روغن زیتون و شکر

ترکیب روغن زیتون و شکر یک اسکراب طبیعی برای درمان سیاهی آرنج و زانو می باشد که با آبرسانی و حذف سلول های مرده از پوست به رفع تیرگی آرنج و زانو کمک میکند.

مقادیر مساوی روغن زیتون و شکر را با هم مخلوط کنید و به مدت ۵ دقیقه در حرکات دایره ای بر روی تیرگی های زانو، قوزک پا و سر آرنج بمالید؛ سپس با آب گرم بشویید.

این روش را هر هفته استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

تک فارس www.takfars.ir

ماسک جو دوسر و لیمو ترش

بلغور جو دو سر یکی دیگر از بهترین مواد طبیعی برای رفع سیاهی آرنج و زانو ها می باشد.

آب نصف لیمو ترش تازه را با ۱/۲ قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر و یک قاشق چای خوری نمک با هم مخلوط کنید، به مدت ۱۵ دقیقه در حرکات دایره ای بر روی زانو ها و آرنج ماساژ دهید و سپس با آب گرم بشویید.

این روش را ۳-۴ بار در هفته تکرار کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

ماسک جو دو سر و شیر

۲ قاشق غذا خوری بلغور جو دوسر را با ۲ قاشق غذا خوری شیر مخلوط کنید و بر روی زانو ها و آرنج بمالید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب بشویید.

ماسک سرکه سیب و ماست

محتوای غنی از اسید استیک در سرکه و اسید لاکتیک در ماست به رفع سیاهی آرنج و زانو کمک کرده و پوست را درخشان تر میکند.

۱ قاشق غذاخوری ماست و ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با هم مخلوط کنید و آن را بر روی آرنج و زانو بمالید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

این ماسک را ۳-۴ بار در هفته استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

تکفارس

ماسک سرکه سیب و آب

یکی دیگر از راه های آسان برای روشن کردن و سفید کردن پوست قوزک پا، آرنج و زانو این است که مقداری سرکه سیب را با آب مخلوط کنید و آن را به آرنج ها و زانو های بمالید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

نکات مهم

مواد به کار رفته در این روش‌ها اغلب باعث لایه برداری از پوست می‌شوند، بنابراین ممکن است مقداری پوست را حساس کنند اما اگر دچار قرمزی، پوسته‌ریزی و خارش بیش از حد شدید مصرف آنها را قطع کرده و با یک پزشک مشورت کنید.

روش‌های مختلف روشن‌سازی پوست را همزمان با هم یا با فاصله کم از هم به کار نبرید زیرا با این کار به پوست آسیب می‌رساند. بهتر است در هفته فقط از دو یا سه روش استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر