تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین درمان خانگی به جای قرص برای عفونت دندان

بعضی افراد به درد دندان خود بی توجه هستند، این عارضه باعث پیشرفت درد، آلودگی ریشه دندان و بروز مواد میکروبی به دهان و در نتیجه عفونت می شود.

ضربه به دندان باعث قطع اعصاب و عروق دندان و مانع گردش خون می شود که همین عامل تجمع میکرب و باکتری ها در دهان و دندان و بروز آبسه را به همراه دارد.

در ۹۹ درصد روش درمانی عصب کشی، پزشک برای تمیز نگه داشتن داخل دندان آسیب دیده مایعی را درون آن میریزد و بعد از یک هفته درمان را انجام می دهد.

در دوره درمانی عصب کشی برای کاهش عفونت از آنتی بیوتیک ها استفاده می شود، مصرف آنتی بیوتیک و مسکن های ضد التهاب عفونت دندان را به صورت موضعی کاهش می دهد اما عامل آن را برطرف نمیکند.

برای از بین بردن عفونت دندان نیاز به تخلیه دندان است، مصرف داروهای گیاهی تاثیرات خیلی کمی برای کاهش درد و بهبود دندان دارند اما اگر به صورت خوراکی مصرف شود تا مدتی درد را کاهش می دهد.

تکفارس آی آر

استفاده از آب نمک و یا سرم نمکی در زمان درد باعث ضدعفونی کردن، کاهش محلول التهاب و آلودگی داخل دهان و دندان می شود.

سس زنجبیل و فلفل

زنجبیل و فلفل هر دو داروهای ضد درد هستند. شما می توانید هر کدام از این دو ادویه را به طور جداگانه مورد استفاده قرار دهید، چراکه هر دوی این مسکن ها، پیام تسکین درد را به مغز می فرستند. اما برای گرفتن نتیجه بهتر، می توانید مخلوطی از این دو ادویه را تهیه کنید.

از روش زیر کمک بگیرید:

میزان مساوی از این دو ادویه را با آب مخلوط کنید و یک سس بسازید. توپ کوچکی از پنبه درست کنید و به میزان کافی به سس مورد نظر آغشته اش کنید. بعد هم آن را درست روی دندان تان (جایی که لثه و زبان شما به آن برخورد نکند) بگذارید و تا زمان فروکش کردن درد یا حداقل تازمانی که طاقتش را دارید، پنبه را از دهان تان خارج نکنید.

www.takfars.ir

در زمان عصب کشی دندان، پزشکان برای از بین بردن عفونت داخل دندان از آب نمک استفاده میکنند.

هر دندان دردی نیاز به عصب کشی ندارد، ممکن است عواملی مانند ترک اعتیاد، استرس و یا ترس از زایمان باعث بروز درد دندان شود. باید جهت جلوگیری از خرابی دندان و بررسی علل ایجاد درد به پزشک مراجعه شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر