تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین خوراکی ها برای جلوگیری از ریزش مو در آقایان

اسفناج

هر جا سخن از سلامتی است نام اسفناج می درخشد! در واقع تمام سبزیجات دارای برگ سبز برای سلامتی موها بسیار مفید هستند چون حاوی ویتامین هایی مانند A و C هستند که به طور طبیعی موها را مرطوب نگه داشته و محکم میکند. علاوه بر این ویتامین ها، اسفناج سرشار از آهن است. باید بدانید که کمبود آهن در بدن باعث ریزش مو می شود. بنابراین لازم است تمام تلاشتان را برای جذب بیشتر این ماده معدنی به کار گیرید.

توت فرنگی

توت فرنگی سرشار از سیلیسیوم است. این ماده معدنی برای سلامت موها لازم و ضروری است. این توت های خوشرنگ و خوش طعم همچنین حاوی اسیدفولیک و ویتامین های B۶ و B۷ می باشند. شما می توانید با جذب بیشتر این مواد مغذی در خصوص نرمی و درخشندگی موهایتان مطمئن باشید و شوره سر و دیگر مشکلات پوست سر را از خود دور کنید.

جوی دو سر

تکفارس آی آر

تمام غلات کامل برای سلامتی بدن و داشتن موهایی سالم و زیبا لازم و ضروری هستند. جوی دو سر حاوی ویتامین های گروه B است که رشد موها را تحریک کرده و از آلوپسی جلوگیری میکند. این ویتامین ها باعث پرپشت شدن موها و افزایش مقاومت آن ها می شوند.

پرتقال

پرتقال مانند تمام خانواده مرکبات حاوی میزان قابل توجهی ویتامین C است. این ویتامین به ساخت کلاژن کمک کرده و برای سلامت موها لازم و ضروری است. ویتامین C مقاومت موها را افزایش داده و آن ها را سالم نگه می دارد.

گردو

تمام سبزیجات دارای برگ سبز برای سلامتی موها بسیار مفید هستند چون حاوی ویتامین هایی مانند A و C هستند که به طور طبیعی موها را مرطوب نگه داشته و محکم میکند

www.takfars.ir

خشکبارها سرشار از مواد معدنی مورد نیاز موها هستند. این مواد غذایی خوشمزه دارویی سالم و طبیعی برای موهای نازک و مستعد موی خوره هستند. چون نرمی لازم را به موها بخشیده و از شکنندگی آن ها جلوگیری میکنند.

روغن تخم کتان

روغنی که از عصاره تخم کتان گرفته می شود سرشار از اسیدهای چرب ضروری است. این ترکیبات مغذی باعث تحریک رشد مو از فولیکول مو شده و موها را مرطوب نگه می دارند. اگر شما موهای خشکی دارید و دچار موی خوره می شوید حتماً این روغن را در برنامه غذایی تان بگنجانید.

مخمر آب جو

مخمر آب جو یک مکمل ایده آل برای موها، پاها و ناخن ها محسوب می شود. اکثر افراد از این مکمل ها برای پیشگیری از طاسی و ریزش مو استفاده میکنند. چون مخمر آب جو حاوی میزان زیادی ویتامین ها و مواد معدنی مفید برای سلامت موها است.

گیاه ماکا

این گیاه غده ای متعلق به کشور پرو است و یک ماده غذایی فوق العاده برای سلامت موها محسوب می شود. چون حاوی میزان زیادی ویتامین ها و مواد معدنی از جمله آهن است. علاوه بر این، گیاه ماکا یک داروی طبیعی تنظیم کننده هورمون ها برای خانم ها و آقایان محسوب می شود و عوارض جانبی داروهای هورمونی صنعتی را نیز ندارد.

گام به گام تا تهیه اسموتی ضد طاسی

برای تهیه این اسموتی به ترکیبات زیر نیاز دارید:

اسفناج تازه: ۱ مشت

تک فارس

توت فرنگی رسیده و ارگانیک: ۵ عدد

بلغور جوی دو سر: ۱ قاشق سوپخوری معادل ۱۰ گرم

آب پرتقال تازه و خانگی: ۱ لیوان معادل ۲۰۰ میلی لیتر

روغن تخم کتان: ۱ قاشق معادل ۱۵ گرم

گردوی خام و بدون نمک: ۴ عدد

پودر مخمر آب جو: ۱ قاشق غذاخوری معادل ۱۰ گرم

پودر گیاه ماکا: نصف قاشق غذاخوری معادل ۵ گرم

روش تهیه

ابتدا آب پرتقال را بگیرید. سپس آن را با بقیه ترکیبات ذکر شده به مدت یک دقیقه در مخلوط کن، مخلوط کنید تا به یک بافت کرمی و بدون گلوله و صاف برسید. این اسموتی را هر روز صبح به صورت ناشتا میل کنید. چون در این صورت تأثیر بیشتری دارد. یادتان باشد که این اسموتی را زمانی تهیه کنید که قصد مصرف آن را دارید. در این صورت تمام ترکیبات آن فعال بوده و بیشتر از خاصیت آن ها بهره می برید.

T A K F A R S

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر