تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین توصیه ها برای نگهداری و شادابی پوست چرب

علت چربی پوست تان را مورد بررسی قرار دهید

پیش از آنکه برای از بین بردن چربی های بیش از اندازه روی پوست تان به سمت رژیم های سخت بروید بهتر است علت آن را جویا شوید. واقعیت این است که هورمون ها میتوانند نقش بسیار تاثیرگزاری در چربی پوست داشته باشند.

دکتر دبرا جالیمان در این باره می گوید: آندروژن ها هورمون های مردانه هستند که در تحریک غدد چربی ایفای نقش میکنند. افرادی که در هورمون های آنها تعادل کافی وجود ندارد، مستعد داشتن پوست های چرب تر هستند.

از کلینزر ها یا پاک کننده های مناسب استفاده کنید

اگر در گروه افرادی قرار دارید که پوست چربی دارند، باید استفاده از پاک کننده های پوست را در عادات روزانه خود قرار دهید. دارندگان پوست های چرب بهتر است یک بار صبح و یک بار هم عصر صورت خود را بشویند.

تکفارس آی آر

دکتر جالیمان معتقد است چنین افرادی بهتر است مناسب ترین نوع کلینزرها را برای خود انتخاب کنند. وجود موادی چون اسید سالیسیلیک یا اسید گلیکولیک در پاک کننده های صورت این افراد گزینه های مناسبی هستند. همچنین محصولات آرایشی که ترکیبات گیاهی بیشتری دارند گزینه مناسبی برای شان تلقی می شود.

بعد از کلینزر از تونر استفاده کنید

همان طور که گفته شد شروع روز با شستن پوست صورت می تواند برای بر طرف کردن چربی زائد پوست مناسب باشد اما اگر با تونر همراه شود می تواند موثرتر واقع شود. بعد از پاک کردن صورت از ترکیبات گلیکولیک یا سالیسیلیک نیز استفاده کنید.

صورت را مرطوب کنید اما نه بیش از اندازه

مرطوب کردن روزانه پوست برای انواع پوست ها می تواند مناسب باشد اما از آنجایی که با این کار پوست چربی بیشتری تولید میکند، بعد از استفاده از کلینزر و تونر، صورت را با مرطوب کننده غیر comedogenic که منافذ را نمی بندد فقط کمی مرطوب کنید. دکتر جالیمان توصیه میکند افرادی که پوست های چرب دارند از هیچ نوع روغنی روی پوست خود استفاده نکنند.

www.takfars.ir

در پایان روز از رتینول استفاده کنید

دکتر جالیمان می گوید: یکی از کارهایی که دارندگان پوست های چرب باید انجام دهند این است که در پایان روز روی صورت شان رتینول بمالند. از آنجایی که این ماده می تواند در مقابل آفتاب باعث ایجاد حساسیت شود بنابراین استفاده از آن تنها در طول روز توصیه می شود.

رتینول محصولی برای پوست و محتوی ویتامین آ است که برای درمان پوست های چرب از آن استفاده می شود.

بعد از هر بار استفاده از حوله صورت تان، آن را بشویید

تقریبا کسی نیست که علاقه به شستشوی بیش از اندازه لباس ها و و سایلش داشته باشد اما اگر پوست تان چرب است اصلا کار خوبی نیست که از حوله صورتی که بار قبل با آن صورت تان را پاک کرده اید، استفاده کنید.

دکتر جالیمان در این باره می گوید: از آنجایی که باکتری ها سریع بر روی فضاهایی مرطوب همچون حوله جا خوش میکنند، بهتر است روزانه این حوله تعویض شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر