تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین تغذیه برای قبل از دویدن و بعد از آن چیست

image بهترین تغذیه برای قبل از دویدن و بعد از آن چیست

کربوهیدرات‌هایی مانند نان، غلات، پاستاها، برنج و میوه‌ها انتخاب‌های مناسبی برای قبل از ورزش هستند. البته نباید از فایده‌ی پروتئین‌های موجود در ماهی و گوشت‌های کم چرب گذشت.

متخصصان توصیه می‌کنند که از مصرف چربی‌ها از هر نوعی بپرهیزید. باید حواستان باشد که قبل، حین و بعد از ورزشتان آب بنوشید تا آب بدنتان تامین شود. به عقیده‌ی برخی از متخصصان هر پانزده دقیقه باید ۱۲-۵ د‌سی لیتر آب نوشیده شود. البته نیاز هر فردی بنا به میزان تعریق و درجه‌ی هوا متفاوت است.

خوردن و آشامیدن خوب قبل از دویدن بسیار مهم است. علاوه بر این پرهیز از گرسنگی و تشنگی ، دوری از خستگی و دهیدراته شدن بدن (از بین رفتن آب بدن) و سرگیجه باعث می‌شود به خوبی بدوید و از ورزشتان نهایت استفاده را ببرید .

البته حواستان باشد نوشیدن آب زیاد نیز باعث به هم زدن میزان املاح بدن شده و علائمی مشابه دهیدراته شدن ایجاد می‌کند.

تکفارس آی آر

آب پرتقال خانگی با کمی نمک افزوده یک نوشیدنی انرژی‌زای سالم و مفید است. در نوشیدنی‌های انرژی‌زای صنعتی در هر لیتر ۵۰۰ میلی‌گرم سدیم و ۴۰ تا ۸۰ گرم گلوسید (قند) وجود دارد.

نیم ساعت بعد از ورزش و دویدن نیز لازم است که هم چیزی بخورید و هم بنوشید. پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها برای حفظ عضلات لازم است. ماست، شیرکاکائو یا میلک شیک انتخاب‌های خوبی برای تامین پروتئین‌ها و گلوسیدهای بدن هستند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر