تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بعضی ها چطور هم شاد هستند هم باهوش

image بعضی ها چطور هم شاد هستند هم باهوش

افراد شاد و باهوش گذشته‌ها را رها می‌کنند

اگر روز گذشته، روز وحشتناکی برای شما بوده است یا روز سختی را پشت سر گذاشته‌اید، باید آن را فراموش کنید. اگر در امروز یا هفته‌ی پیش رو، ذهنتان را مشغول اتفاقات ناخوشایند یا تصمیمات نادرست دیروز کنید، رویکرد اشتباهی در پیش گرفته‌اید. باربارا کورکوران دراین‌باره می‌گوید:

تفاوت بین انسان‌های موفق با سایر افراد در مدت‌زمانی است که‌ آن‌ها برای خود احساس تأسف می‌کنند.

باید بپذیریم که شکست بخشی از پروسه‌ی یادگیری و تجربه‌اندوزی است. از تجربیات گذشته‌تان درس بگیرید و آن‌ها را به‌ خاطر داشته باشید؛ اما اشتباهات گذشته‌تان را در گذشته رها کنید و حرکت روبه‌جلو داشته باشید. این دقیقا همان کاری است که افراد موفق انجام می‌دهند.

تکفارس آی آر

دوستانی مثبت‌اندیش دارند

بدگویی و حرف‌های بی‌اساس یکی از مهم‌ترین عواملی است که باعث می‌شود روحیه و حس همکاری در محیط کار از بین برود. اگر شما واقعا قصد دارید کمتر خود را در چنین شرایطی قرار بدهید، باید روابط خود را با افرادی که مدام ناله و شکایت یا از دیگران بدگویی می‌کنند، کمتر کنید. به‌طور مثال اگر افراد منفی‌نگر شما را برای صرف نهار دعوت کردند، سعی کنید دعوت آن‌ها را نپذیرید و از مشارکت در صحبت‌های بی‌اساسی که در محل کارتان ممکن است اتفاق بیافتد، اجتناب کنید. سعی کنید دوستان و اطرافیان شما افرادی مثبت‌اندیش باشند. در مورد کسب‌وکار خود نیز تلاش کنید با افراد مثبت‌اندیش که تفکری سازنده دارند، روابط کاری و تجاری داشته باشید. بعد از مدتی به شناخت درستی درباره‌ی آن‌ها خواهید رسید و می‌بینید که این افراد به مسائل کاری خود می‌پردازند و هرگز گرفتار مسائل بی‌ارزش یا منفی‌گرایانه نمی‌شوند. زمانی که افراد منفی‌گرا در حال شکایت و پرداختن به مسائل بی‌ارزش هستند، افراد مثبت‌اندیش به آینده فکر می‌کنند. افراد مثبت‌اندیش، تفکر و حرکت روبه‌جلو دارند. آن‌ها سعی می‌کنند شرایط پیرامون را بهبود ببخشند و برای مشکلات راه حلی پیدا‌ کنند.

سعی می‌کنند در آرامش زندگی کنند

انتخاب یک زندگی پر از آرامش این امکان را به شما می‌دهد تا به کارها و برنامه‌های خود بپردازید. حتی اگر افراد بدبین ومنفی‌گرا شما را دیوانه و احمق خطاب کنند، با سعی و تلاش موفقیت شما حتمی خواهد بود. داشتن آرامش ذهنی باعث می‌شود تمام حواس شما معطوف برنامه‌ها و کارهایتان باشد و هیچ عاملی نتواند شما را از مسیر اصلی‌تان خارج کند.

آرامش در زندگی بدین معنا است که به کارها و برنامه خودتان توجه کنید و خود را با دیگران مقایسه نکنید و به خاطر هر آنچه به دست آورده‌اید، هر روز شکرگزار باشید.

www.takfars.ir

احساس خوشبختی می‌کنند

شاد زندگی کردن و احساس خوشبختی، تأثیرات روان‌شناختی طولانی‌مدت بر ذهن شما دارد. بررسی‌های انجام‌شده روی مغز انسان نشان می‌دهند که داشتن آرامش ذهنی، نگرش مثبت به زندگی و بخشیدن اشتباهات دیگران باعث ایجاد تغییراتی در مغز می‌شود. طبق نظر دانشمندان، داشتن نگرش مثبت و احساس خوشبختی باعث می‌شود در قسمتی از مغز که Precuneus نامیده می‌شود، ارتباط عصبی بین نورون‌ها تغییر کند. این قسمت از مغز مسئول حافظه‌ی چندبخشی و خودآگاهی فرد است.

با تغییر عادات روزانه‌ی خود می‌توانید احساس خوشبختی بیشتری داشته باشید و اهداف بزرگ‌تری در زندگی‌تان دنبال کنید. اگر در یک دور باطل از احساسات ناخوشایند مانند شک و تردید، ترس و بلاتکلیفی گرفتار شده‌اید، با انتخاب آگاهانه و هوشیارانه، می‌توانید شادی، خوشبختی و امید را جایگزین آن‌ها کنید. با تفکر و اندیشه، دعا و عبادت، مدیتیشن، نوشتن یادداشت‌های روزانه و آزاد کردن ذهن سعی کنید زندگی شادتری داشته باشید. بعد از مدتی، از خانواده و دوستان خود سؤال کنید و ببینید آیا آن‌ها متوجه تغییراتی در شما شده‌اند یا نه؟ به‌طور حتم چنین اتفاقی خواهد افتاد.

به‌جای عکس‌العمل نشان دادن، پاسخ می‌دهند

پاسخ دادن و عکس‌العمل نشان دادن، دو مقوله‌ی متفاوت هستند. در واقع زمانی که ما عکس‌العمل نشان می‌دهیم، واکنش ما‍ از اتفاقات و تجربیات ناخوشایند گذشته‌ی ما ناشی می‌شود. این تجربیات ناخوشایند باعث می‌شوند ما حالت تدافعی به خود بگیریم یا دچار ترس و وحشت شویم. اما زمانی که به‌درستی پی‌ می‌بریم دلیل اصلی این عکس‌العمل‌های منفی‌گرایانه چیست و از کجا سرچشمه می‌گیرد، می‌توانیم با اعتمادبه‌نفس و داشتن کنترل بر هیجانات و ترس‌های خود به چنین شرایطی پاسخ دهیم.

زمانی که در شرایط ناخوشایندی قرار گرفتید و متوجه شدید که دارید به این شرایط عکس‌العمل نشان می‌دهید، خیلی سریع دلایل اصلی را که ریشه در گذشته‌ی شما دارند، به خاطر بیاورید و به‌جای عکس‌العمل‌های عجولانه، رویکردی عاقلانه‌تر انتخاب کنید و به این شرایط پاسخی سنجیده‌تر بدهید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر