تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بعد از تمرینات ورشی برای سلامتی بیشتر باید چه کارهایی انجام داد

قبل و در طول ورزش مقدار زیادی آب می نوشیم، گرم می کنیم، بدنمان را می کشیم، روی تمام اعضای بدن کار می کنیم و حتی گاهی مقداری ورزش های هوازی را نیز وارد برنامه می کنیم.

سپس بعد از انجام آخرین ورزش، مستقیم به رختکن می رویم، لباس هایمان را عوض می کنیم و مسیر خانه را در پیش می گیریم.

چیزی که بسیاری از ما هنوز درکش نکرده ایم، اهمیت کارهایی است که باید بعد از ورزش انجام داد. در طول ورزش ممکن است حرکات بسیاری را انجام داده باشید اما نوع رفتارتان با بدن، بعد از ورزش نیز تاثیر مستقیمی روی درد عضلانی، قدرت عضلانی و رشد دارد.

سرد کردن

بعد از آخرین ورزشی که انجام دادید، تمرینتان هنوز به پایان نرسیده است. اولین کاری که باید انجام دهید سرد کردن است. حتی اگر آخرین تمرینی که کرده اید دویدن بوده، باز هم باید کمی تمرین سبک هوازی انجام دهید. با این کار، ضربان قلب خود را با سرعتی آهسته و با تمرکز پایین می آورید، در نتیجه بعد از ورزش احساس مریضی نمیکنید. راه رفتن روی تردمیل، به مدت ۵ دقیقه روشی ساده و خوب برای سرد کردن بدن است.

تکفارس آی آر

حرکات کششی

بعد از ورزش باز هم باید حرکات کششی داشته باشید. این یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. بعد از یک ورزش، عضلات به صورت طبیعی منقبض می شوند. کشیدن عضلات از کوچک شدن آنها جلوگیری میکند و کمک میکند خود را بازسازی کنند. بزرگترو قوی تر شوند و در نتیجه بالاترین مزیت را از فعالیتی که کردید دریافت کنید.

کشش بدن بعد از ورزش همچنین باعث آرامش گرفتن عضلات می شود، کمک میکند جریان خون به مفاصل و بافت ها سرعت بگیرد و در نتیجه درد و گرفتگی عضلات کاهش می یابد. تقویت حضور ذهن را نیز به این لیست اضافه کنید تا تمام دلایل برای اضافه کردن حرکات کششی به بعد از ورزش را داشته باشید.

آب بنوشید

حتی وقتی در حال ورزش کردن هستید، باز هم باید سطح مایعات بدنتان را تامین کنید. توصیه می شود طی دو ساعت بعد از اتمام ورزش ۲ الی ۳ فنجان آب بنوشید. ممکن است دیگر احساس تشنگی نکنید اما برای پیشگیری از کم آب شدن بدن باید به فکر تامین آن باشید.

www.takfars.ir

سوخت رسانی

غذا خوردن یکی از آخرین اما مهم ترین کارهایی است که باید بعد از ورزش انجام دهید. با ورزش کردن، نه تنها صدها کالری سوزانده اید و کربوهیدرات از دست داده اید بلکه عضلاتتان نیز زخمی شده اند. باید عضلات خود را ترمیم و سطح انرژی تان را تقویت کنید و خیلی هم سریع این کار را انجام دهید. توصیه می شود در طول ۹۰ دقیقه بعد از ورزشتان این کار را انجام دهید، اما هرچه زودتر بهتر. به دنبال غذاهایی باشید که سرشار از کربوهیدرات پیچیده و پروتئین باشند. یک نمونه کامل عبارت است از ساندویچ تن ماهی با نان سبوس دار.

کربوهیدرات ها به بدنتان انرژی دوباره می دهد، این در حالی است که خیلی آرام تبدیل به کالری می شوند، بنابراین قبل از اینکه تبدیل به چربی شوند زمان زیادی دارید تا آنها را بسوزانید. پروتئین به ترمیم عضلات کمک میکند، بنابراین در حالی که بدنتان برای ورزش بعدی استراحت میکند آنها رشد میکنند و قوی تر می شوند.

دفعه بعد که دمبل ها را پایین گذاشتید و فکر کردید کارتان تمام شده است، به یاد این کارهای مهم پس از ورزش بیفتید و برای اینکه زحماتتان بیش ترین نتیجه را بدهد حتما از آنها استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر