تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

برای رسیدن به آرامش چه دمنوش های گیاهی مفید هستند

image برای رسیدن به آرامش چه دمنوش های گیاهی مفید هستند

نسخه های طبیعی برای رسیدن به آرامش اعصاب و روان شامل دمنوش ها و داروهای گیاهی هستند

دمنوش آرامش چای بابونه:

طبیعت آن، معتدل و در بابونه های صحرایی به سمت گرم و خشک است. ضدّ بلغم و صفرا و آرام بخش اعصاب، به ویژه اعصاب معده و روده و مقویّ آنها و شستشودهنده بسیارقوی کلیه ها و تقویت کننده کلّی سیستم عصبی است وعلاوه برآن، ضدّ تب، ضدّ انگل، ضدّ یبوست و اشتهاآور است. از جمله خواص دیگر بابونه می توان به تقویت حافظه، تقویت اعصاب، آرامش بخش و خواب آور، ضد تشنج، درمان اضطراب و استرس، درمان سرگیجه همچنین خواص قلب و عروقی بابونه شامل گشاد کننده عروق قلبی، پایین آورنده فشارخون، بهتر کردن خون رسانی به مغز و کلیه و . . .) رقیق کردن خون و کمک کننده به کم خونی اشاره کرد.

دمنوش آرامش چای میوه گل نسترن:

تکفارس آی آر

با ۱۵ عدد میوه گل نسترن یک دمنوش آرامبخش تهیه کنید. این چای با طبیعتی معتدل و تا حدّی خشک؛ سرشار از ویتامین ث بوده، در پیشگیری و درمان سرماخوردگی موثراست. میوه گل نسترن، فشارخون را کم کرده؛ ورم و درد کلیه را التیام و آن را شستشو می دهد؛ معده را تقویت می نماید و اثرات ضدّ اسهالی دارد.

دمنوش آرامش چای سفید

چای سفید نیز مانند چای سبز بدون تخمیر تهیه می شود و در مقایسه با آن طعم ملایم تری دارد. خوشبختانه این چاینیز خواص بی شماری دارد و برای سلامتی مفید است. چای سفید کاهش دهنده ی کلسترول و فشارخون، ضدویروس و ضدباکتری، تقویت کننده ی لثه، کاهش دهنده ی قندخون، ضدسرطان، آرام بخش اعصاب، مقوی قلب و عروق، مقابله کننده با پوکی استخوان و مبازره کننده با آنفلوانزا می باشد. چای سفید چای مورد علاقه ی امپراتورهای چینی بوده است.

دمنوش آرامش نعناع فلفلی

نعناع فلفلی باعث تسکین بدن و افزایش هوش می شود. این سبزی معطر به خوبی با چای (چای سبز و سفید) ترکیب شده و طعم خوب و دلچسبی به آن می دهد. نعناع تقویت کننده و نیروبخش است، به هضم غذا کمک و عملکرد معده، کبد، صفرا و روده ها را کنترل میکند. از این گذشته این سبزی معطر ضد درد بوده و با حالت تهوع مقابله میکند

www.takfars.ir

دمنوش آرامش چای گزنه:

گزنه، طبیعتی گرم و خشک دارد و اثر آن در کاهش قند خون، سال هاست که به اثبات رسیده است. این گیاه، ضدّ صفرا و سنگ کیسه صفرا بوده؛ غلظت خون را کاسته؛ چربی خون را پایین می آورد؛ و با شستشوی کلیه، بـسـیـاری از بـیماری هایش را بهبود می دهد.گزنه، همچنین، ضدّ سرطان، ضدّ خونریزی، زیادکننده شیرمادر، برطرف کننده خستگی، ضدّ ریزش موی سر و مفید در درمان بیماری های پروستات است.

دمنوش آرامش بادرنجبویه

بادرنجبویه یا همان گیاه ملیسا باعث هضم راحت شده و اعصاب را آرام میکند. این گیاه همچنین برای تنظیم عملکرد تیروئید نیز مفید است. بادرنجبویه خواص آنتی اکسیدانی دارد و دم کرده ی آن نیز آرامش بخش است و با اضطرابمقابله میکند.

دمنوش آرامش چای زرشک:

زرشک، طبیعتی سرد و خشک دارد و ضدّ صفرا، تقویت کننده معده، کبد و قلب، خنثی کننده سموم، برطرف کننده عطش و گرمازدگی(و تهوّع و استفراغ ناشی از آن) و بی اشتهایی است. زرشک، ضمن تصفیه خون، درمان بـسـیار خوبی برای فـشـار خـون بـالا(در افراد گرم مزاج) می باشد.

دمنوش آرامش هل

هل، سیستم عصبی، دستگاه تنفسی و دستگاه گوارشی را آرام میکند. علاوه بر این برای تقویت هوش و افزایش قدرت ج.ن.س.ی مفید است. در طب چینی از آن برای مقابله با مشکلات معده و روده ها استفاده میکنند. افزودن هل به دمنوش مورد نظر علاوه بر دگرگون کردن عطر و طعم آن باعث آرامش بیشتر می شود

دمنوش آرامش چای زعفران:

زعفران، طبیعتی گرم و خشک دارد و مقوّی قلب، محرّک قوای مغزی، شادی بخش، خنده آور، ضّدکرم خوردگی دندان، شستشودهنده کلیه، مقوّی معده، ضدّسرفه، ضدّحسّاسیت و خلط آور است. در هنگام زایمان برای تسهیل و تسریع روند زایمان می توان یک مثقال آن را دم کرده میل نمود امّا در دوران بارداری بهتر است از مصرف زیاد آن خودداری کرد.

تک فارس

دمنوش آرامش دارچین

از دارچین هر چه بگوییم کم است. این ادویه ی مفید برای تنظیم قند خون مفید است و خواص ضداسپاسمی دارد.دارچین ضد میکروب و ضد التهاب بوده و انرژی تان را افزایش می دهد. اگر از نفخ یا بی اشتهایی رنج می برید نیز می توانید به دارچین اعتماد کنید.

دمنوش آرامش چای زیره سیاه:

طبیعت بسیار گرم زیره، چـربی اضافه بدن را می سوزاند و چاقی را برطرف میکند؛ فشارخون را افزایش می دهد وعلاوه برتصفیه خون، تقویت قلب وعروق وشـسـتـشـوی کـلـیـه، ضدّ زردی پوست، افزایش دهنده شیرمادر، ضدّنفخ و مقوّی معده می باشد

دمنوش آرامش چای به لیمو- زیرفون:

طبیعت این چای گرم بوده؛ در درمان سرماخوردگی، تشنّج، نقرس، دردهای سیاتیکی، غلظت خون، روماتیسم، بی خوابی های شبانه، میگرن، اضطراب، طپش قلب، سردرد، آسم، فشارخون و اسهال موثراست؛ همچنین این چای، تقویت کننده حافظه، شستشودهنده کلیه و مقوی معده است. مصرف این چای به علّت دارا بودن زیرفون، برای خانم های باردار ممنوع است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر