وقتی ناهار و تنقلاتتان را از خانه با خود ببرید دیگر مجبور نخواهید شد برای خرید غذا و خوراکی از بوفه و رستوران مدرسه پول بدهید و با این کار کلی پولتان پس‌انداز خواهد شد.

کنترل

آیا تا حالا شده کلی در صف غذای مدرسه منتظر بایستید و بعد که نوبتتان شد ببینید اصلاً غذای آن روز را دوست ندارید و بعد دوباره به سراغ پیتزا بروید؟ وقتی ناهارتان را از خانه با خودتان ببرید، نه لازم خواهد بود که در صف‌های طولانی غذا منتظر بایستید و هم غذایی که خواهید خورد دقیقاً تحت کنترل خودتان خواهد بود.

تنوع

بد نیست هرازگاهی از پیتزا و هات‌داگ هم لذت ببرید اما اگر قرار باشد هر روز همین غذاها را بخورید، بدنتان آماده تغییر خواهد شد. وقتی چند روز در هفته ناهارتان را از خانه با خود ببرید، می‌توانید از بعضی غذاهای موردعلاقه‌تان که شاید در مدرسه سرو نشود هم لذت ببرید.

انرژی

اگر بعد از مدرسه یک فعالیت سخت دارید، بهتر است ناهار و تنقلاتی را برای خود ببرید که سرشار از پروتئین و کربوهیدرات‌هایی باشد که انرژی طولانی مدت به شما بدهد و بتواند شما را تا بعدازظهر سیر نگه دارد. مثلاً مقداری آجیل یا میوه خشک، پنیر کم‌چرب یا یک کیسه پر از هویج خرد شده و ماست میان‌وعده‌هایی عالی برای شما خواهند بود.

حس گرم و مطبوع

زمانی را که مادرتان غذایتان را برایتان بسته‌بندی می‌کرد را به خاطر دارید؟ حالا خودتان همان خوراکی‌های موردعلاقه قدیمی را برای خودتان آماده کنید و موقع خوردن یاد کودکی را زنده کنید.

اگر از بوفه مدرسه هم خوراکی و غذاهایتان را تهیه می‌کنید، مسئله خیلی مهم این است که انتخاب‌هایی سالم داشته باشید. اگر نگران این هستید که مدرسه غذاهای چندان سالمی ارائه نمی‌کند، بد نیست یا خودتان زحمتش را بکشید و از خانه بیاورید و یا از مسئولان مدرسه خواهش کنید روی غذاهایی که سرو می‌شود، تجدیدنظر کنند.


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید