تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بدترین گفتگوهای درونی که ما انسان ها با خودمان داریم

image بدترین گفتگوهای درونی که ما انسان ها با خودمان داریم

۱. من قربانی گذشته‌ام هستم

شما قربانی گذشته‌تان نیستید، اما به خاطر گذشته‌تان، قربانی زمان حال‌تان می‌شوید. البته فعالیت‌هایی که قبلا انجام دادید بر شما تأثیر می‌گذارد، اما وسواس نسبت به گذشته و تحلیل بی‌پایان آنچه که دیگر گذشته است، می‌تواند به اشتباهات بیشتری منجر شود. اگر به گذشته‌تان اجازه دهید، شما را تسخیر خواهد کرد. به یاد داشته باشید که غرق شدن در گذشته، شما را از زمان حال دور می‌کند.

۲. برای موفق شدن بیش از حد پیرم

شما هیچ گاه برای هیچ کاری بیش از حد پیر نیستید. نلسون ماندلا در ۷۶ سالگی رئیس جمهور شد، لئونادرو داوینچی در ۵۱ سالگی تابلوی مونا لیزا را نقاشی کرد و کلنل سندرز اولین فروشگاه زنجیره‌ای مرغ سوخاری (KFC) را در سن ۶۱ سالگی تأسیس کرد.

تکفارس آی آر

همیشه افرادی وجود دارند که زمانی به موفقیت‌های بزرگ می‌رسند که ظاهرا همه چیز علیه‌شان است. تا زمانی که به خودتان شک داشته باشید و فکر کنید که زمان را از دست داده‌اید، اعتماد به نفس‌تان از بین می‌رود و قادر به درک ظرفیت‌های‌تان نخواهید بود. به یاد داشته باشید که هیچ‌گاه برای انجام کاری بیش از حد پیر یا بسیار جوان نیستید.

۳. پول با من قهر است

از ابتدا خودتان را به شکست محکوم نکنید. پول نباید اولویت اول‌تان باشد. با این حال، کاملا بی‌خیال آن شدن نیز کار درستی نیست. شما لیافت دارید که به هر چه آرزو دارید برسید. از گام‌های کوچک آغاز کنید و بگذارید رویاهای‌تان به تدریج بزرگ‌تر و بهتر شوند.

۴. زمانی که فلان چیز را داشته باشم، خوشحال خواهم بود

خوشحالی با رسیدن شما به هدف‌تان به دست نمی‌آید. احساس لذت و رضایت موقت و زودگذر است. سعی کنید بدون تعیین هدف‌های غیرضروری، شاد باشید.

www.takfars.ir

۵. این کار را بعدا انجام خواهم داد

این جمله احتمالا رایج‌ترین دروغی است که همه‌ی ما به خودمان می‌گوییم. مشکل این است که ما هیچ وقت نمی‌دانیم که در واقع چقدر زمان داریم. ممکن است روزی از خواب بیدار شوید و بفهمید که دیگر زمانی که برای کارهایی که می‌خواستید انجام دهید، ندارید. هیچ کس از آینده خبر ندارد. اگر برای لحظه‌ی مناسب و ایده‌آل صبر کنید که همه چیز ایمن و مطمئن باشد، این لحظه هیچ گاه از راه نخواهد رسید.

۶. من یک بازنده هستم چون تلاش‌هایم شکست می‌خورد

انتظارات‌تان از اینکه زندگی‌تان باید چه شکلی باشد را رها کنید و بر آنچه که هم‌اکنون دارید تمرکز کنید. باید به یاد داشته باشید که اینکه چیزی مطابق میل‌تان پیش نمی‌رود به معنای این نیست که هیچ چیزی به دست نیاورده‌اید. هرگز دست از تلاش برندارید. موفقیت شامل مجموعه‌ای از گام‌های کوچک روزانه است و فعالیت‌ها و تصمیمات‌تان به تدریج شما را به سوی اهداف‌تان هدایت می‌کنند.

۷. هیچ کس مرا نمی‌فهمد

اغلب افراد در جهان چنین تفکری دارند و شما تنها نیستید. فقط به این دلیل که دیگران با شما موافق نیستند نباید بگویید که درک‌تان نمی‌کنند. متفاوت بودن خوب است و گاهی گوش دادن به فردی با عقیده‌ای متفاوت، به شما کمک می‌کند تا خودتان را بهتر بفهمید.

۸. من مثل آنها نیستم، نمی‌توانم آن کار را انجام دهم

همه‌ی ما متفاوت هستیم. هر کدام از ما مهارت‌ها، توانایی‌ها و خصوصیات شخصیتی خاصی داریم. ما معمولا خودمان را با افرادی که ظاهرا در شغل‌شان موفق هستند مقایسه می‌کنیم، اما کاملا این واقعیت را از یاد می‌بریم که شاید آنها روزی از هیچ شروع کرده و با تلاش و سخت‌کوشی به جایگاه کنونی‌شان رسیده باشند. سعی کنید شیوه‌ی تفکرتان را مثبت‌تر کنید. اجازه دهید این جمله ملکه‌ی ذهن‌تان شود: اگر آنها می‌توانند،‌ من هم می‌توانم.

۹. پیچیدگی‌هایم مانع توانایی‌ها و تلاش‌هایم می‌شود

در واقع، آنچه که شما بیش از همه در مورد خودتان از آن متنفر هستید و سعی می‌کنید آن را از دیگران مخفی کنید، همان چیزی است که شما را منحصر به فرد کرده و کمک می‌کند تا برجسته شوید. به خودتان از دریچه‌ی نگاه کسی که دوست‌تان دارد نگاه کنید تا بفهمید واقعا چه کسی هستید.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر