تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

با سبزی اسفناج چه غذاهایی می شود درست کرد

image با سبزی اسفناج چه غذاهایی می شود درست کرد

تا می‌توانید باید از فریزری‌کردن اسفناج خودداری کنید و آن را تازه تازه بخورید.

بورانی اسفناج

برای تهیه این بورانی اول اسفناج را خوب شسته و درون آبکش بریزید تا آب آن گرفته شود. سپس اسفناج‌ها را درون ظرفی ریخته و بگذارید با حرارت کم بپزد و آب آن گرفته شود.در آخر اسفناج‌ها را له کنید و با مقداری نمک و یک حبه سیر له‌شده درون ماست بریزید و میل نمایید؛ البته می‌توانید اسفناج را بعد از شستن و خشک‌کردن با چاقو ریزکرده و به‌صورت خام درون ماست بریزید.

خورش آلو اسفناج

تکفارس آی آر

یکی از غذاهای خوشمزه‌ای که با اسفناج تهیه می‌شود، خورش آلو اسفناج است که البته طرفداران زیادی هم دارد. برای تهیه این خورش باید اول پیاز را خلالی خرد کرده و در روغن سرخ کنید تا کاملاً طلایی رنگ شود. سپس گوشت یا مرغ را به پیازها اضافه کنید و تفت دهید.بعد هم مقداری آب داخل مواد بریزید تا گوشت خوب بپزد. اسفناج‌ها را نیز بعد از شستن و خردکردن همراه مقداری روغن کمی سرخ کنید. اسفناج سرخ‌شده را همراه تعدادی آلوی خیس شده، درون خورش بریزید. بعد از نیم ساعت غذا آماده است و می‌توانید آن را نوش‌جان کنید.

کوفته‌ریزه با اسفناج

یکی دیگر از غذاهایی که می‌توانید با اسفناج درست کنید، خورش کوفته‌ریزه و اسفناج است. برای تهیه این غذا اول مقداری لپه را درون آب بپزید، وقتی خوب پخت و آبش کم شد، آن را کنار گذاشته، مقداری گوشت چرخ کرده را با نمک و فلفل خوب ورز دهید بعد به‌صورت کوفته‌‌های ریز درآورده و درون روغن سرخ کنید.اسفناج را هم که خوب شسته و خرد کرده‌اید اضافه کنید و کمی تفت دهید. مقداری آرد برنج را با ‌آبغوره خوب مخلوط کنید، این مخلوط را همراه با مقداری آب به مواد اضافه کنید، سپس لپه‌های پخته را هم اضافه کرده و بگذارید تا بجوشد و خورش به روغن بیفتد و خوب بپزد.

خوراکی ساده و خوشمزه

دو عدد پیاز را خلالی کرده، سرخ کنید. نیم کیلو اسفناج را که قبلاً پخته‌اید و آبش را گرفته‌اید به پیاز اضافه کرده و تفت دهید. تعدادی سیب‌زمینی را بپزید و بعد از اینکه سرد شد آنها را له‌کنید.نمک و فلفل یادتان نرود. ته ظرف پیرکسی را کمی چرب کنید و نیمی از سیب‌زمینی‌ها را ته ظرف بگذارید. حالا اسفناج‌ها را روی این لایه سیب‌زمینی پهن کنید و بقیه سیب‌زمینی‌ها را روی اسفناج‌ها ریخته و مقداری هم پنیر پیتزا روی آن رنده کنید. غذا را به‌مدت ۱۵‌دقیقه درون فر قرار دهید و وقتی پنیر پیتزا طلایی شد از فر بیرون بیاورید. غذایتان آماده است.

www.takfars.ir

نرگسی، غذایی تمام ایرانی

مثل همه غذاهای دیگر که با اسفناج پخته می‌شود، ابتدا اسفناج را شسته و با قدری آب در قابلمه می‌ریزیم و روی شعله می‌گذاریم تا بپزد، اما باید حواسمان باشد هم له نشود، هم رنگش تغییر نکند.در یک ظرف دیگر مقداری کره یا روغن را آب کرده و سپس اسفناج پخته که آبش را گرفته‌ایم روی‌کره(یا روغن) داغ می‌ریزیم.کمی تفت می‌دهیم و سپس چند عدد تخم‌مرغ

(بنا به میزان اسفناج‌ها و ذائقه خودمان) روی اسفناج‌ها می‌شکنیم. بهتر است با نوک قاشق فضایی برای تخم‌مرغ‌ها باز کنیم تا زودتر ببندند.قدری نمک و فلفل که به این مخلوط اضافه کنیم، غذای ایرانی ما آماده خوردن است. البته بعضی‌ها هم اسفناج را با پیاز تفت می‌دهند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر