تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

با این روش های جادویی از شوره سر خلاص شوید

image با این روش های جادویی از شوره سر خلاص شوید

سرکه سیب

برای از بین بردن شوره سر باید سرکه سیب و آب گرم را به طور مساوی مخلوط کنید. سپس آن را بر روی مو‌های خشک خود بریزید و موهایتان را ماساژ دهید. این محلول باید پوست سر شما را به طور کامل بپوشاند. پس از چند دقیقه موی خود را با آب بشویید. این کار را هفته‌ای ۲ بار انجام دهید.

جوش شیرین

برای رفع شوره سر باید یک قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با یک فنجان آب مخلوط کنید و موهایتان را با این محلول شستشو دهید.

تکفارس آی آر

همچنین می‌توانید پس از مرطوب کردن مو، مقداری جوش‌شیرین به موهایتان بزنید سپس مو‌های خود را با آب بشویید. ممکن است در روز‌های نخست استفاده از جوش‌شیرین مو‌ها خشک شوند، اما پس از چند هفته، پوست سر شروع به تولید روغن طبیعی می‌کند.

شنبلیله

۲ قاشق غذاخوری از دانه‌های شنبلیله را در آب به مدت یک شب خیس سپس دانه‌ها را از آب جدا و آسیاب کنید، ماده خمیری به دست آمده را به مو‌های سر خود بزنید و پس از گذشت ۴۵ دقیقه موهایتان را با شامپو بشویید.

آسپیرین

آسپرین حاوی ماده‌ای به نام اسید سالیسیلیک است که در اغلب شامپو‌های ضدشوره وجود دارد. برای کنترل شوره سر ۲ عدد آسپرین پودر شده را به شامپوی خود اضافه کنید و موهایتان را با استفاده از این ترکیب ماساژ دهید. پس از گذشت ۲ دقیقه مو‌های خود را با آب بشویید.

www.takfars.ir

آلوئه ورا

خاصیت خنک کننده آلوئه ورا، خارش پوست سر را از بین می‌برد. قبل از شامپو کردن مقداری آلوئه ورا به مو‌های خود بمالید.

سیر

برای رفع شوره سر، چند حبه سیر را له کنید و به پوست سر خود بزنید. برای پیشگیری از بوی تند، سیر له شده را با کمی عسل مخلوط کنید و سپس به موهایتان بزنید.

ماسک ماست، عسل و لیمو

ماست، لیمو و عسل را با هم مخلوط کنید. ماسک حاصل شده را به موهایتان بزنید و پس از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه مو‌های خود را با آب ولرم آبکشی کنید.

ماسک روغن کرچک و زیتون

روغن کرچک و زیتون را با هم مخلوط کنید. موهایتان را با استفاده از این ترکیب ماساژ دهید و پس از گذشت ۱۵ دقیقه مو‌های خود را بشویید. هفته‌ای ۲ بار از این ماسک ضد شوره استفاده کنید تا شوره موهایتان از بین برود.

ماسک چای سبز و سرکه سفید

یک فنجان چای سبز را با پنج قطره روغن نعناع و یک قاشق چای‌خوری سرکه سفید با هم مخلوط کنید. این ماسک را به موهایتان بزنید و پس از گذشت ۵ دقیقه مو‌های خود را آبکشی کنید. سپس موهایتان را با شامپو بشویید.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر