تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بالاترین سرعت اینترنت در جهان در کدام کشور است

در بین کشورهایی که سرعت اینترنت متوسطی داشتند، ژاپن با ۲۱ درصد رشد، عنوان بیشترین میزان رشد سالیانه را از آن خود کرد.

این آمار تا حدودی مطابق آماری است که اتحادیه بین‌المللی مخابرات هفته گذشته اعلام کرده بود و کره جنوبی را در صدر کشورهای دارای شاخص رشد و توسعه ICT قرارداده و نشان داده بود که ژاپن جزو ۱۰ کشور برتر آسیایی از لحاظ سرعت اینترنت است که امسال توانسته به رتبه هشتم دست یابد. این گزارش کشورها را بر اساس میزان مهارت‌ها، بهره‌برداری و سطح دسترسی شان به ICT رتبه بندی کرده بود.

کره جنوبی، ژاپن و هنگ کنگ در صدر کشورهای پرسرعت درست همانند گزارش ۳ ماهه اول Akamai کشورهای کره جنوبی، ژاپن و هنگ کنگ همچنان به ترتیب با سرعت‌های ۱۴٫۲Mbps، ۱۰٫۷Mbps و ۸٫۹Mbps در صدر قرار دارند. این سه کشور همچنین از نظر پهنای باند نیز ( با پهنای باند بیشتر از ۱۰Mbps) بالاتر از بقیه قرار دارند؛ البته هنگ کنگ با ۲۶ درصد رشد به همراه لاتویا در مقام سوم ایستاده است.

جالب است بدانید که سنگاپور با میانگین سرعت ۵٫۱Mbps، در مقام چهارم آسیا و ۲۵ جهان قرار دارد و کشورهایی همچون استرالیا با ۴٫۴Mbps و زلاند نو با ۳٫۹Mbps بعد از او قرار گرفته‌اند؛ در حوزه آسیا- اقیانوسیه کشور‌های تایوان، تایلند، مالزی و ویتنام به ترتیب در مقام‌های بعدی قرار دارند.

به طور کلی نقطه اوج سرعت اینترنت به طور متوسط ۱۶٫۱Mbps است که نسبت به سه ماهه اول سال ۱۹ درصد و در مقایسه با سال گذشته ۴۴ درصد رشد داشته است؛ نقطه اوج سرعت هنگ کنگ ۴۹٫۲Mbps بوده و بدین ترتیب حتی بالاتر از کره جنوبی با۴۶٫۹Mbps و ژاپن با ۴۰٫۵ قرار گرفته است. سنگاپور در این رتبه بندی باز هم در مقام چهارم قرار گرفته و استرالیا هم پنجم است؛ مالزی، زلاندنو و فیلیپین نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

تکفارس آی آر

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که بیشترین درصد حملات ترافیکی ( یعنی در حدود ۳۸ درصد ) از آسیا سرچشمه گرفته که البته نسبت به ۳ ماهه گذشته که ۴۲ درصد بوده کمتر هم شده است؛ اروپا با در اختیار داشتند ۳۶ درصد حملات ترافیکی در مقام دوم قرار دارد و ۲۳ درصد هم نشات گرفته از آمریکای شمالی و جنوبی است.

در بین همه این کشورها، چین به تنهایی ۱۶ درصد حملات ترافیکی را به خود اختصاص داده و در صدر جدول قرار گرفته است؛ تایوان و هند هم به ترتیب با ۵٫۴ و ۲٫۹ درصد در جمع ۱۰ کشور اول به لحاظ حملات ترافیکی قرار دارند. در این میان کره جنوبی بیشترین میزان کاهش حملات ترافیکی را داشته؛ یعنی حملات ترافیکی این کشور که در سه ماهه اول ۴٫۳ درصد بوده در ۳ ماهه دوم به ۲٫۱ درصد رسیده است.

جالب است بدانید که یک اپراتور روسی با رقم ۷٫۵Mbps سریع‌ترین اینترنت موبایل‌ها را ارائه می‌دهد؛ البته بالاترین نقطه متوسط اوج سرعت از آن اپراتوری در انگلستان و ۴۴٫۴Mbps بوده است؛ با توجه به آمار Akamai، ۳۸ درصد تقاضا استفاده از اینترنت از طریق اندرویید گوگل صورت گرفته، ۳۳ درصد با سافاری اپل، ۲۳ درصد اپرا مینی و در حدود ۴ درصد از بلک بری بوده است.

بی‌شک اگر همه شبکه‌ها (نه فقط شبکه‌های همراه) را در نظر بگیریم، این آمار تغیر خواهد کرد؛ به این ترتیب سافاری با ۶۰ درصد در مقام اول قرار می‌گیرد و سهم اندرویید تنها ۲۳ درصد خواهد بود؛ این آمار نشان می‌دهد که دستگاه‌های مجهز به اندرویید بیشتر از شبکه همراه و دستگاه‌های مبتنی بر iOS از Wi-Fi استفاده می‌کنند.

www.takfars.ir

محصولات معتبر
محصولات معتبر