تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بازگشت رویایی اپلیکیشن نقشه گوگل به گوشی های آی فون

image بازگشت رویایی اپلیکیشن نقشه گوگل به گوشی های آی فون

اپلیکیشن نقشه گوگل تا پیش از نسخه ۶ سیستم‌عامل iOS یک بخش داخلی از آن محسوب می‌شد یعنی تا زمانی که اپل تصمیم گرفت تا مجوز آن را به علت اختلافاتش با گوگل تمدید نکند. این اقدام خشم کاربرانی را برانگیخته بود که نقشه اپل را پر از اشتباه می‌دانستند.

اپل از گوگل درخواست کرده بود تا امکان هدایت صوتی را در اپلیکیشن خود روی دستگاه‌های اپل فعال کند. گوگل این خواسته را رد کرد در حالی که این امکان در سیستم‌عامل اندروید که تولید خودش است، فعال بود.

وقتی اپل در ماه ژوئن اعلام کرد که اپلیکیشن اختصاصی خود را منتشر خواهد کرد، برنامه‌نویسان برای این اتفاق لحظه‌شماری می‌کردند. اما پس از ارائه آن در ماه سپتامبر شکایات آغاز شد.

دهکده‌ای تاریخی گم شده بود، یک مزرعه در شهر دوبلین با نام فرودگاه برچسب خورده بود و یک پایانه قایق‌ها در هنگ‌کنگ در مکانی اشتباه قرار گرفته بود.

تکفارس آی آر

تصاویر ماهواره‌ای در مواردی تار یا توسط ابرها پوشیده شده بودند و اشکالات زیادی از جمله پل‌های روگذر و بزرگراه‌های طبقاتی کج و معوج بودند.

پس از رشد شکایات و انتقادات کاربران سرخورده، تیم کوک، رئیس اپل مجبور به عذرخواهی شد.

هر چند این مشکل روی فروش آیفون ۵ تأثیر چندانی نگذاشت اما تعداد زیادی از کاربران از ارتقای سیستم‌عامل خود به نسخه تازه خودداری کردند.

آقای کوک اخیراً اعلام کرده که برنامه‌ریزی بزرگی برای ارتقای کیفیت نقشه اپل در حال انجام است.

اما یک روز پیش گوگل اپلیکیشن نقشه خود را در فروشگاه اپلیکیشن‌های اپل ارائه کرد تا دوست‌داران این نرم‌افزار بتوانند پس از چند ماه دوری آن را روی گوشی‌های آیفون و آی‌پاد نصب کنند.

www.takfars.ir

اپلیکیشن نقشه گوگل توانست تنها چند ساعت پس از عرضه آن در اپ‌استور به صدر جدول بیشترین دریافت اپ‌های رایگان صعود کند

مزیت نقشه گوگل در اندروید

اپلیکیشن نقشه گوگل در سیستم‌عامل اندروید ویژگی‌هایی دارد که در نسخه آی‌اواس آن در دسترس نیست:

هدایت صوتی با امکان نشانی‌دهی پیچ‌درپیچ، همراه با تخمین زمان سفر.

تصاویر سراسرنما (پانوراما) از داخل ساختمان‌ها که پیشتر در خیابان‌نمای گوگل (Street View) ثبت شده بودند.

نمایش سه‌بعدی ساختمان‌ها از زوایای مختلف.

گرافیک بُرداری (Vector) که روشی در تولید و ذخیره فایل‌های تصویری کامپیوتری است که در آن تصویر در قالب مجموعه‌ای از مشخصات هندسی نقاط، خط‌ها، منحنی‌ها و چندضعلی‌ها ذخیره می‌شود. این روش باعث می‌شود درشت‌نمایی و کوچک‌نمایی نقشه سریع‌تر انجام شود.

توانایی دریافت نقشه برای مشاهده و استفاده آفلاین و جست‌وجوی صوتی از جمله امکاناتی است که در نسخه آیفونی این اپلیکیشن گنجانده نشده هر چند که کای هاتسن، مدیر این پروژه در گفت‌وگویی با بی‌بی‌سی خبر از یکپارچه شدن همه نسخه‌ها در آینده داد.

نمای پروازی یکی از امکاناتی است که در نقشه اپل تعبیه شده. این نما حاصل پردازشی برای تولید تصاویر گرافیکی سه‌بعدی واقع‌گرایانه است.

گوگل هم خدمات مشابهی را از راه برنامه دیگری به نام Google Earth ارائه می‌دهد اما برای استفاده از آن باید از نرم‌افزار نقشه گوگل یه نرم‌افزار گوگل‌ارث جابه‌جا شد.

تک فارس

از سال ۲۰۰۸ پروژه‌ای به نام Ground Truth توسط گوگل دنبال می‌شود که شامل داده‌هایی است که توسط ناوگانی از خودروها و دوچرخه‌ها گردآوری می‌شود.

گوگل امکان مشاهده جزئیات داخل برخی از ساختمان‌ها را هم ارائه می‌دهد

تصاویر و داده‌هایی که این ناوگان گردآوری می‌کنند، توسط رایانه‌ها پردازش می‌شود. علائم راهنمایی و رانندگی، نام‌های تجاری، تابلوی جاده‌ها و موارد کلیدی دیگر ۸ میلیون کیلومتر از جاده‌ها در ۴۵ کشور در این پروژه جمع‌آوری شده‌اند.

چنین اطلاعاتی معمولاً به وسیله گزارش‌های مردمی اصلاح و تکمیل می‌شوند. کاربران آی‌فون می‌توانند با تکان دادن گوشی خود هنگام باز بودن نقشه اپل، نظر خود را در قالب بازخورد برای گوگل بفرستند و در صورتی که اشکالی در نقشه می‌بینند، آن را بلافاصله گزارش دهند.

آقای هانسن ادعا می‌کند که نقشه گوگل بیش از هر برنامه مشابه دیگر بر داده‌های دریافتی بنا شده است و توضیح می‌دهد: «اگر جاده‌ای برای شش ماه آینده بسته شده یا دو روز قبل خیابانی گشوده شده باشد، تنها به وسیله فردی که آنجا زندگی می‌کند قابل تشخیص است. اما اگر شما در آن منطقه نباشید، دانستن آن بسیار دشوار خواهد بود».

او می‌افزاید: «چیز بیشتری که ما می‌توانیم به شما ارائه دهیم، به‌روزرسانی تغییرات نقشه است. بنابراین کاربران بیشتری از اطلاعات تصحیح‌شده بهره خواهند برد».

آقای هانسن می‌گوید که اطلاعات گزارش‌شده پس از تأیید به جای چند ساعت، چند دقیقه بعد ظاهر خواهد شد.

اپل هم همچنین به دنبال ارتقای داده‌های خود از راه بازخورد کاربرانش است.

اما راه‌یابی دوباره اپلیکیشن گوگل در آی‌اواس دامنگیر نوکیا هم خواهد شد.

پس از حذف نقشه گوگل توسط اپل بود که شرکت فنلاندی نوکیا، اپلیکیشن نقشه خود با نام کلیک Here Maps را برای همه سیستم‌عامل‌ها از جمله iOs ارائه داد.

T A K F A R S

اپلیکیشن نقشه نوکیا بین کاربران بریتانیایی در حال حاضر در اپ‌استور از پنج ستاره، دو ستاره را از آن خود کرده است.

نوکیا ده‌ها سال قدیمی‌تر از گوگل است و به اندازی کافی به دقیق بودن مشهور است.

اپلیکیشن نوکیا با اقبال زیادی از سوی کاربران اپل مواجه شد اما باز هم نتوانست انتظار آنان را برآورده کند چرا که با فناوری HTML5 طراحی شده بود که یک فناوری ویژه صفحات وب است نه یک فناوری مخصوص گوشی‌های موبایل اپل.

بسیاری از کاربران، توانایی‌های نقشه نوکیا را زیر سؤال بردند هر چند نوکیا توضیح داد که به تدریج مشکلات این نقشه کمتر خواهد شد.

برخی از کارشناسان معتقدند که این اشکال‌ها می‌تواند به خارج ماندن نوکیا از رقابت نقشه‌ها منجر شود.

محصولات معتبر
محصولات معتبر