تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

این خوراکی ها را هیچ وقت نخورید

مارگارین یا کره ی گیاهی

بسیاری از مردم اون رو جایگزین کره میدونن و به جای کره ی حیوانی، مارگارین رو انتخاب میکنن. کره های گیاهی که بیشترشون از مارگارین ساخته میشه هیدروژنه شده هستن به طوری که در دمای اتاق جامد باقی میمونن و این بدان معناست که سرشار از چربی های ترانس هستند. چربی های ترانس بسیار خطرناکند و به تجمع کلسترول بد در بدن منجر میشن و این موضوع خطر ابتلا به حملات قلبی و سکته را افزایش میدهد.

گوشت های فرآوری شده

گوشت های فرآوری شده نظیر هات داگ، سوسیس و کالباس ممکن است طعم فوق العاده ای داشته باشن اما ضررهای فراوانی هم دارند. مصرف این مواد در سالهای اخیر افزایش یافته است. استفاده ی بی رویه از این محصولات فرآوری شده خطر ابتلا به سرطان کولون (سرطان روده ی بزرگ) را افزایش میدهد.

نوشابه ها

تکفارس آی آر

بعد از آب، نوشابه محبوب ترین نوشیدنی در ایالات متحده به شمار میرود و این موضوع در بسیاری از کشورهای دیگر نیز صدق میکند. در نوشابه ها مقادیر بالایی از قند (معمولا به شکل شربت ذرت یا فروکتوز) وجود دارد که باعث بالابردن سطح قند خون در بدن و به مرور سبب مقاومت در برابر انسولین میشود که در نهایت ابتلا به دیابت را در پی خواهد داشت.

شیرین کننده های مصنوعی

اغلب افرادی که در حال تلاش برای کاهش وزن هستند معمولا از محصولاتی با برچسب های بدون قند استفاده میکنند، در صورتی که این مواد دارای شیرین کننده های مصنوعی از قبیل آسپارتام یا سوکرالوز هستن. شیرین کننده های مصنوعی قند خون رو افزایش داده و مشکلات جدی تر مانند افزایش خطر ابتلا به دیابت، چاقی و فشارخون بالا رو ایجاد خواهد کرد.

نودل ها ( رشته فرنگی فوری )

نودل ها به دلیل اینکه طرز تهیه ی سریع و آسونی دارن بسیار مورد استفاده قرار میگیرن. این مواد دارای مقادیر زیادی سدیم هستند که موجب افزایش فشارخون شده و فشارخون بالا به نوبه ی خود عامل خطرناکی برای حملات قلبی و سکته به حساب میاد.

www.takfars.ir

غذاهای سرخ کردنی

غذاهای سرخ شده نظیر سیب زمینی سرخ شده یا پیاز حلقه ای سوخاری شده از آثار کلاسیک رستورانهای آمریکا به شمار میان که هرچند طعم لذیذ و خوشایندی دارند اما به دلیل دارا بودن چربی های اشباع شده مشکلاتی مانند بیماری های قلبی، چاقی و دیابت رو به وجود می آورند.

نان سفید

متاسفانه مصرف نان سفید روز به روز در حال افزایش است. به دلیل جدا کردن سبوس از آردی که نان سفید با اون تهیه میشه تقریبا میشه گفت که این نون ها هیچ مواد مغذی ای در خودشون ندارن و مسائلی مانند قند خون بالا، افزایش وزن و ابتلا به دیابت رو ایجاد میکنند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر