تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

اینستاگرام چیست و به چه درد میخورد

image اینستاگرام چیست و به چه درد میخورد

اینستاگرام سال گذشته برای اندروید عرضه شد و طی مدت هفت روز ۱۰ میلیون بار دانلود شد و به قدری محبوب شد که کمپانی فیس بوک را مجاب کرد تا آن را به قیمت یک میلیارد دلار خریداری کند.

در حال حاضر بیشتر کاربران ترجیح می دهند برای اشتراک تصاویر و بعضی اوقات ویدئوهای کوتاه خودشان به جای شبکه های اجتماعی دیگری مانند فیس بوک از اینستاگرام استفاده کنند؛ چرا که مخاطبان بیشتری تصاویرشان را می بینند و همچنین افکت های جذاب آن کار را برای کاربران آسان کرده است.

در این مطلب از سیر تا پیاز اینستاگرام را برای کاربران تازه وارد به شما آموزش خواهیم داد.

یک – نصب و ثبت نام

تکفارس آی آر

ابتدا برای استفاده از این سرویس به یک گوشی یا تبلت اندرویدی و یا آیفون، آیپادتاچ و یا آیپد نیاز دارید. آخرین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام را برای اندروید می توانید از بازار یا گوگل پلی و برای iOS از اپ استور به رایگان دانلود کنید

حالا برای استفاده از اینستاگرام باید از طریق گوشی در این سرویس عضو شوید. پس از عضویت می توانید عکسی به عنوان تصویر پروفایلتان انتخاب کنید و یک بیوگرافی کوتاه تا ۱۵۰ کلمه در مورد خودتان به همراه آدرس وب سایت بنویسید.

پروفایل های اینستاگرام به صورت پیش فرض در حالت Public یا عمومی قرار دارند؛ به این ترتیب هر کسی با داشتن نام کاربری اینستاگرام شما قادر خواهد بود تصاویرتان را ببیند. اما اگر نمیخواهید به همه این اجازه را بدهید می توانید با ورود به دکمه اول از سمت راست و انتخاب Edit your profile و سپس تیک زدن Posts are Private تصاویرتان را خصوصی کنید. به این ترتیب تنها افرادی که با اجازه شما اکانت تان را دنبال میکنند (Followerها) میتوانند تصاویرتان را ببینند؛ البته این تنظیمات تأثیری روی دنبال کنندگان فعلی شما ندارد.

دو – به اشتراک گذاری تصاویر و ویدئوها

در نوار ابزار پایین صفحه دکمه وسط مربوط به شروع عکاسی و یا فیلم برداری برای به اشتراک گذاری است. با لمس آن اپلیکیش دوربین اینستاگرام اجرا شده و می توانید عکس بگیرید. همچنین با فشردن دکمه به شکل قاب تصویر می توانید تصاویری را که قبلاً گرفته اید از گالری وارد کنید و همچنین از دکمه های بالای صفحه برای سوییچ بین دوربین های جلو و عقب، فعال کردن فلش و خطوط راهنما استفاده کنید. وقتی عکس مورد نظرتان را گرفتید وارد صفحه افکت ها می شوید و می توانید در پایین صفحه افکت مورد نظرتان را انتخاب کنید و از دکمه های بالای صفحه برای افزودن قاب، قابلیت Tilt-shift، چرخاندن تصویر و … استفاده کنید.

www.takfars.ir

اینستاگرام همچنین اخیراً قابلیت به اشتراک گذاری فیلم ها را نیز فراهم کرده و با فشردن دکمه دوربین فیلم برداری تا ۱۵ ثانیه به صورت مداوم فیلم برداری کنید و یا چندین قطعه را به هم بچسبانید. ویدئوها را هم می توانید مانند تصاویر با افکت های خاصی زیباتر کنید.

در صفحه بعد می توانید توضیحی برای تصویرتان بنویسید و در این توضیح از هش تگ ها استفاده کنید. با قراردادن علامت # پیش از یک کلمه (مثلاً #باران) آن کلمه لینک می شود و اگر کسی در اینستاگرام هش تگ باران را جستجو کند تصویر شما را خواهد دید. همچنین با لمس هش تگ ها هنگام مرور تصاویر به صفحه ای با تمامی عکس های آن هش تگ خاص راهنمایی می شوید.

همچنین در قسمت تصاویر (و یا نظرات) می توانید با قرار دادن علامت @ پیش از نام کاربری شخص خاصی از دوستانتان او را اصطلاحاً Mention کنید تا هشداری برای شخص ارسال شود. این کار معمولاً برای جلب توجه دوستانتان به تصویر خاصی و یا پاسخ دادن به آن ها استفاده می شود.

اگر تصویر شما یک عکس دسته جمعی است می توانید با انتخاب Add people و لمس چهره های اشخاص آن ها را تگ کنید. سپس می توانید تگ را با کشیدن و رها کردن جابجا کرده و یا با لمس حذف کنید.

گزینه Add to Photo Map مکان فعلی شما را به تصویر اینستاگرامتان اضافه میکند تا در قسمت نقشه تصاویر یا Photo Map دوستانتان بتوانند روی نقشه عکس هایی را که در جاهای مختلف دنیا گرفته اید مشاهده کنند.

در آخر هم می توانید از قسمت Share تصویرتان را در شبکه های احتماعی مانند فیس بوک و یا توییتر به اشتراک بگذارید.

سه – قابلیت Tilt-shift

دوربین های حرفه ای با سنسورها و لنزهای بزرگ و گشادگی بالا قادر هستند تصاویری با عمق میدان کم بگیرند به صورتی که قسمتی از تصویر با فاصله خاصی از دوربین واضح بوده و بقیه تصویر تار باشد. این کار علاوه بر اینکه به جذابیت تصویر اضافه میکند توجه بیننده را نیز به سوژه ای خاص معطوف میکند. از آن جایی که دوربین گوشی هایمان چنین قابلیتی ندارد امکان Tilt Shift می تواند برای تصاویر ثابت به صورت مصنوعی تقریباً چنین افکتی را ایجاد کند.

برای این کار پس از گرفتن عکس و یا انتخاب آن از گالری روی دکمه به شکل قطره لمس کرده و دایره یا مستطیل را انتخاب کنید. حالا می توانید مکان مورد نظرتان را انتخاب کنید و دایره یا مستطیل فوکوس را با دو انگشت بزرگتر کرده و یا بچرخانید. اگر از این کار منصرف شدید هم می توانید دکمه ضربدر را برای بازگشت به حالت عادی لمس کنید.

چهار – مرور و یافتن تصاویر و دوستان

تک فارس

اگر دکمه قطب نما (دکمه دوم از سمت چپ) را لمس کنید با تصاویری از سراسر دنیا مواجه می شوید که می توانید در این قسمت با فشردن دکمه ذره بین بالای صفحه در زبانه Users نام کاربری دوستانتان را پیدا کنید و آن ها را دنبال (Follow) کنید. به این ترتیب هرگاه تصویر جدیدی را قرار دهند شما می توانید آن را در قسمت Home یا صفحه خانگی اینستاگرام مشاهده کنید.

اگر به موضوع خاصی علاقه مند هستید در زبانه Tags می توانید آن را جستجو کنید تا تمامی تصاویری که با هش تگ دلخواهتان قرار گرفته را مشاهده کنید.

همچنین برای یافتن دوستانی که نام کاربری آن ها را در اینستاگرام ندارید می توانید از نوار پایین صفحه اولین دکمه سمت راست را انتخاب کرده و دکمه سه نقطه را در بالای صفحه برای ورود به تنظیمات فشار دهید. حالا وارد گزینه اول یعنی Find friends شوید و از آن جا قادر خواهید بود دوستانتان را با استفاده از لیست مخاطبین تلفن و یا فیس بوک پیدا کنید.

پنج – اعلان ها یا نوتیفیکیشن ها

از آن جایی که اینستاگرام را می توان به نحوی یک شبکه اجتماعی محسوب کرد اعلان هایی نیز برای آن پیش بینی شده است. با مراجعه به تنظیمات و انتخاب گزینه Push Notification Settings می توانید تنظیم کنید که هنگامی که فردی تصویر شما را لایک میکند، نظری می نویسد، شما را دنبال میکند و یا در عکسی تگ می شوید به شما اعلانی داده شود. همچنین در صفحه اصلی دکمه دوم از سمت راست مربوط به News یا اخبار است. در زبانه You می توانید این اعلان ها را ببینید و در بخش Following متوجه شوید که دوستانتان چه تصاویری را لایک کرده اند و یا چه کسانی را دنبال کرده اند.

شش – ارسال به شبکه های اجتماعی

اگر دوست دارید تصاویر اینستاگرامتان را در شبکه های اجتماعی هم به اشتراک بگذارید می تواند در قسمت تنظیمات گزینه Sharing Settings را انتخاب کرده و اکانت هایی مانند فیس بوک، توییتر، فلیکر، تامبلر و Foursquare را به آن اضافه کنید. سپس می توانید تنظیم کنید که در کدام قسمت از هر شبکه تصویر شما به اشتراک گذاشته شود.

پاسخ به چند سوال رایج:

به اشتباه به فردی اجازه دنبال کردن داده ام؛ راه چاره چیست؟ تنها راه بلاک کردن کاربر مورد نظر است. برای این کار وارد پروفایلش شوید و دکمه سه نقطه را فشار دهید و سپس Block User را انتخاب کنید.

چگونه تصاویر اینستاگرام خودمان را یک جا دانلود کنیم؟ اینستاگرام برای این کار سرویس Instaport را پیشنهاد می دهد. کافیست وارد این سایت شده و با اکانت اینستاگرام خود لاگین کنید. سپس می توانید تمام یا قسمتی از تصاویرتان را به صورت یک فایل زیپ دانلود کنید.

T A K F A R S

چگونه تصاویر اینستاگرام دیگران را ذخیره کنیم؟ اینستاگرام به صورت پیش فرض اجازه ذخیره تصاویر را به شما نمی دهد اما از آن جایی که به هر حال تصاویر هنگام به اشتراک گذاری تا اندازه ۶۱۲ در ۶۱۲ پیکسل کوچک می شوند اگر از گوشی های با وضوح ۷۲۰p به بالا استفاده میکنید می توانید از صفحه اسکرین شات بگیرید و قسمت مورد نظر را جدا کنید. راه دیگر ورود به پروفایل اینستاگرام اشخاص از طریق وب سایت است؛ برای این کار نام کاربری شخص مورد نظر را با یک علامت “/” پس از آدرس instagram.com وارد کنید. به طور مثال اگر قصد دارید کاربر “farnet” را دنبال کنید کافیست وارد آدرس instagram.com/farnet شوید و سپس تصویر مورد نظرتان را ذخیره کنید.

چگونه خطاب به کسی چیزی بنویسیم؟ برای این کار همان طور که پیش از این اشاره شد علامت @ را پیش از نام کاربری او بنویسید تا به اصطلاح او را Mention کرده باشید.

چگونه تصاویرمان را حذف کنیم؟ با باز کردن هر عکس و فشردن سه نقطه پایین صفحه می توانید تصاویر مورد نظرتان را حذف کنید.

چگونه کاربری را بلاک کنیم؟ همان طور که توضیح دادیم وارد پروفایلش شوید و دکمه سه نقطه را فشار دهید و سپس Block User را انتخاب کنید. توجه کنید که مانند فیس بوک اگر کسی را در اینستاگرام بلاک کنید فرد مورد نظر متوجه نخواهد شد.

چگونه تاریخچه جستجوها را پاکسازی کنیم؟ وارد تنظیمات شده و Clear Search History را انتخاب کنید.

چگونه کاربری را از بلاک خارج کنیم؟ مراحل کار مشابه بلاک کردن کاربر است؛ تنها Unblock را انتخاب کنید.

چگونه نظرات دیگران را روی تصاویرمان حذف کنیم؟ تصویر مورد نظر را باز کنید و در صفحه ثبت نظرات دکمه شکل مداد را فشار دهید. حالا می توانید نظرات دلخواه را حذف کنید.

چگونه نظراتمان را روی تصاویر دیگران ویرایش یا حذف کنیم؟ مشابه سوال قبل.

چه کنیم تا هر کسی قادر به دیدن تصاویرمان نباشد؟ همان طور که گفتیم باید به تنظیمات بروید و با انتخاب Edit your profile و سپس تیک زدن Posts are Private تصاویرتان را خصوصی کنید.

چگونه تصاویر را تنها با اینستاگرام ویرایش کنیم اما به اشتراک نگذاریم؟ کافیست پس از گرفتن عکس و اعمال افکت ها در مرحله Share به عملیات ادامه ندهید. تصویر در پوشه Instagram گوشی ذخیره شده است.

تک فارس www.takfars.ir

محصولات معتبر
محصولات معتبر