تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ایده های جادویی برای بزرگ نشان دادن آپارتمان های کوچک

اثاثیه منزل نقش بسیار مهمی در بزرگ یا کوچک به نظر رسیدن خانه دارند و ما می توانیم به کمک آنها تا حد امکان خانه را به دلخواه خود تغییر دهیم.

• در خانه های کوچک بهتر است به جای اسباب و اثاثیه عریض از انواع بلند آنها استفاده کرد. مثلاً بوفه ها یا کمدهای بلند و کم عرض نسبت به انواع عریض آنها جای کمتری را اشغال می کنند. با بکار بستن این روش می توان تنها با تغییر شکل اثاثیه خانه، فضای مفید را تا حد قابل توجهی افزایش داد.

• در بسیاری از موارد می توان به جای استفاده از کمد یا بوفه، قفسه هایی را روی دیوار نصب کرد و ظرفها و کتابها را درون آنها قرار داد.

• اگر می خواهید برای خانه خود وسایلی نظیر بوفه، کتابخانه، میز تلویزیون و … بخرید، بهتر است انواع چندکاره آنها را انتخاب کنید. امروزه در بازار میز تلویزیونهایی یافت می شوند که قفسه ای شیشه ای برای گذاشتن کتاب یا مجسمه و کشوهایی برای قرار دادن وسایل ضروری دارد. با خرید این نوع میز تلویزیون دیگر نیازی به بوفه، کتابخانه و کمدهای کشویی نخواهید داشت.

• اگر خانه شما کوچک است دلیلی ندارد از سرویسهای مبلمان بزرگ و جاگیر نظیر مبلمان استیل استفاده کنید. چنانچه می خواهید حتماً از مبل استفاده نمائید با خرید یک دست مبلمان ظریف و زیبا می توانید علاوه بر آراستن فضای اتاق نشیمن، در فضای خانه نیز صرفه جویی کنید.

تکفارس آی آر

• وسایل غیر ضروری را داخل چند کارتن مقوایی قرار دهید و آنها را در جایی پنهان کنید. در خانه های کوچک فضاهایی نظیر زیر تختها و کمدها بهترین مکان برای انبار کردن وسایل هستند.

• معمولاً خانه هایی کوچک، اتاق خوابهایی بسیار کوچک دارند و همانطور که می دانید تختخواب یکی از جاگیر ترین وسایل خانه است. شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید و مبلهایی بخرید که تبدیل به تخت می شوند و آنها را در اتاق نشیمن قرار دهید. فقط تنها مشکل این است که شبها باید در اتاق نشیمن بخوابید.

• برای اتاق کودکتان نیز حتی المقدور از وسایلی کوچک ولی جادار استفاده کنید. به جای ۲ تختخواب مستقل برایشان تختی ۲ طبقه بخرید و اگر اتاق آنها کوچک است با قرار دادن دو یا چند میز تحریر آن را کوچکتر نکنید. آنها می توانند تکالیفشان را پشت میز غذاخوری انجام دهند.

• از آنجا که در خانه های کوچک هنگام رسیدن چند میهمان، باید مدام وسایل را جابجا کرد، زمان خرید اثاثیه منزل انواع چرخدار ( متحرک ) آنها را انتخاب کنید. به این ترتیب می توانید آنها را در مواقع لزوم به راحتی و بدون هیچ نوع آسیبی جابجا کنید.

• شاید شما از این که نمی توانید به دلیل کوچک بودن منزلتان از انواع و اقسام وسایل تزئینی مثل میز، آباژور، گلدانها و مجسمه های بزرگ استفاده کنید ناراحت باشید. پیشنهاد می کنیم با نصب چند تابلوی زیبا به دیوارها، خانه را بیارایید و مطمئن باشید تأثیر این کار کمتر از به کارگیری انواع و اقسام وسایل دکوری جاگیر نیست.

www.takfars.ir

• نصب آینه ای بزرگ بر روی دیوار، خانه را بزرگتر و زیباتر جلوه می دهد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر