تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

اگر گوش بعد از سوراخ کردن عفونت کرد درمان چیست

سرخی خفیف و زخم، مشکلات رایجی است که پس از سوراخ کردن گوش مشاهده می‌شود. این مشکلات نشان‌دهنده بهبود طبیعی ناحیه سوراخ شده گوش است.

عفونت گوش را می‌توان از طریق ترشحات زرد رنگ، درد، احساس سوزش در ناحیه آسیب دیده، برجستگی‌های قرمز رنگ و تورم شناسایی کرد.

قبل از هر کاری گوشواره خود را درآورده و گوش خود را با الکل رقیق بشویید. این کار باعث از بین بردن عناصر آلوده و پیشگیری از پخش عفونت می‌شود.

شما می‌توانید برای تسکین درد، تکه‌ای یخ بر روی گوش خود بگذارید. این فرآیند را حداقل ۲ بار در روز انجام دهید.

می‌توانید به طور مرتب از یک کرم ضد عفونی کننده استفاده کنید. این کار می‌تواند بسیار موثر باشد.

تکفارس آی آر

مقداری آب مقطر را در یک ظرف ریخته و آن را گرم کنید (احتیاجی به جوشاندن آن نیست). سپس مقداری نمک یا سولفات منیزیم را به نسبت ۱ به ۸ به آب اضافه کنید و هم بزنید. یک پنبه تمیز برداشته و آن را به این محلول آغشته کنید. سپس آن را روی ناحیه موردنظر گوش خود بگذارید. این کار را ۴ الی ۵ بار تکرار کنید. ۲ بار در روز این مراحل را انجام دهید. همچنین می‌توانید از این محلول برای تمیز کردن گوش خود نیز استفاده کنید. مطمئن شوید که این کار را بیش از ۲ بار در روز تکرار نکنید.

مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین سی و مواد معدنی مانند روی برای بهبود سریع زخم‌ها بسیار موثر است. همچنین سیر نیز به عنوان یک ضدعفونی کننده قوی شناخته می‌شود. بنابراین برای نتیجه بهتر و پایدار سعی کنید از سیر در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

از هیدروژن پروکسید برای تمیز کردن ناحیه آسیب دیده استفاده کنید؛ زیرا این محلول در مبازره با میکروب‌های عفونی به شما کمک می‌کند. همچنین می‌توانید برای تسکین درد خود یک پارچه گرم مانند یک لیف حمام را بر روی گوش خود قرار دهید.

عفونت گوش در اغلب موارد در طول زمان التیام می‌یابد. سعی کنید برای جلوگیری از بدتر شدن عفونت، از دست زدن به گوش با دست‌های آلوده بپرهیزید. همچنین سعی کنید گوشتان را در تماس با هیچ چیزی مانند گوشی تلفن قرار ندهید. به تمیز کردن گوش خود در فواصل منظم ادامه دهید تا عفونت به سرعت برطرف شود.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر