تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

اگر پوست شما خیلی خشک است بخوانید

ماهی: ماهی های چرب مانند ماهی آزاد، قزل آلا و ساردین حاوی مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا ۳ هستند و مصرف آنها منجر به حفظ رطوبت و تقویت پوست می شود. کمبود امگا ۳ در مقابل خشکی پوست را به همراه دارد. اگر مصرف ماهی برایتان امکان پذیر نیست، از دانه های بذر کتان و یا گردو برای رساندن امگا ۳ به بدن می توانید بهره بگیرید.

آجیل: سرشار از ویتامینEبه عنوان آنتی اکسیدانی است که ناجی محصولات مراقبت از پوست محسوب می شود. ویتامینEمحافظ پوست در برابر آسیب های ناشی از استرس اکسیداتیو است و مانند اسیدهای چرب امگا ۳ منجر به محافظت از پوست در برابر آسیب های اشعهUVخورشید نیز می شود.

آووکادو: مانند آجیل، آووکادو مقادیر بالای ویتامینEو سایر آنتی اکسیدان ها را دارد. این میوه از چربی های اشباع نشده غنی است و مصرف آن منجر به حفظ رطوبت پوست می شود ضمن اینکه پیری زودرس پوست را به تاخیر می اندازد و فرایند التهاب را در بدن کاهش می دهد.

سیب زمینی شیرین: به همراه سایر محصولات غذایی که حاوی ریشه هستند، غنی از بتاکاروتن و ویتامین آ است؛ یکی از مغذی ترین مواد برای پیشگیری از خشک شدن پوست. ویتامین آ به تعمیر آسیب ها در سطح بافت و جلوگیری از پیری زودرس پوست کمک میکند.

میگو: یکی از غذاهای دارای بالاترین سطح روی است و منجر به تعمیر پوست با تولید کلاژن می شود. دیگر غذاهای غنی از روی عبارتند از گوشت گاو، لوبیا و جوانه گندم.

تکفارس آی آر

روغن زیتون: حاوی ویتامینEو چربی های اشباع نشده بعلاوه اسیدهای چرب امگا ۳ است و یک نیروگاه تغذیه ای برای حفظ سلامت پوست محسوب می شود. مصرف روغن زیتون پوست را در برابر اگزما و اشعه ماوراء بنفش خورشید نیز محافظت میکند.

خیار: سیلیس، در سبزیجات غنی از آب مانند خیار منجر به افزایش رطوبت و قابلیت ارتجاعی پوست می شود. خیار همچنین سرشار از ویتامین های آ و ث برای تسکین پوست و مبارزه با آسیب های پوستی است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر