تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

اگر قصد لاغر شدن دارید قبل از ساعت ۳ بعد از ظهر نهار بخورید

image اگر قصد لاغر شدن دارید قبل از ساعت ۳ بعد از ظهر نهار بخورید

این مطالعه به طور خاص در مورد پروتئینprilipen است. این پروتئین پیدا شده در سلول های انسان برای حرکت و سوزاندن چربی های سراسر بدن الزامی است. مردم با تنوع ژنتیکی خاص از این پروتئین کمتر دچار کاهش وزن می شوند، هنگامی که ساعت ۳ بعد از ظهر ناهار میخورند نسبت به افرادی که زودتر ناهار میخورند.

اگر به طور مداوم سراسر مدت زمان ناهار کار میکنید و در اواخر بعد از ظهر فرصت برای خوردن چیزی پیدا میکنید باید بدانید این برنامه شما به طور مرموزی به تلاش شما برای کاهش وزن ضربه می زند. مطالعه اخیر منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، اثر بخشی برنامه کاهش وزن را در میان بیش از ۱۲۰۰ نفر در اسپانیا که دچار اضافه وزن و چاقی بودند مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید خوردن ناهار با تأخیر یعنی حدود ساعت ۳ بعد از ظهر روند کاهش وزن را کندتر میکند.

اما چرا تغییر زمان ناهار به هدف کاهش وزن آسیب می رساند؟

حس گرسنگی مانند حس خواب آلودگی توسط ریتم شبانه روزی ما اداره می شود. ماری پیوسنت، استادیار دانشگاه کلمبیا که در مرکز تحقیقات تغذیه و درمان چاقی نیویورک بر روی رفتارهای سبک زندگی بر کنترل وزن تحقیق میکند می گوید:متابولیسم در میان افراد متفاوت است و زمان مصرف غذا در رابطه با ریتم شبانه روزی ممکن است در کاهش وزن تأثیرگذار باشد.

تکفارس آی آر

ریتم شبانه روزی همچنین ترشح انسولین را در بدن کنترل میکند. اگر شما زمانی که بدنتان حساسیت کمتری به انسولین دارد غذا بخورید، ممکن است زمان بیشتری را برای حرکت چربی و کاهش وزن نیاز داشته باشید. اگر چه زمان ناهار ممکن است دور کمر برخی افراد را تحت تأثیر قرار دهد، اما محققان هیچ تفاوتی در کاهش وزن بر اساس زمان صبحانه یا شام پیدا نکردند.

بر طبق مطالعات افرادی که ناهار وعده اصلی غذایی روزانه آن هاست، کمتر دچار اضافه وزن می شوند و Bmi پایین تری دارند. بر اساس نتایج فدراسیون جهانی چاقی حدود ۴۰ درصد از زنان آمریکایی چاق هستند در حالی که در کشورهایی که وعده غذایی ظهر آن ها به طور سنتی بزرگتر است این آمار پایین تر است. در اسپانیا بیست و یک و چهار دهم درصد، در آلمان بیست و سه و نه دهم درصد و در مجارستان سی و یک و سه دهم درصد زنان چاق هستند. اگر مصرف مواد غذایی در ایالت متحده آمریکا مورد تجزیه و قرار دهیم متوجه می شویم که کالری کمتری برای صبحانه و ناهار مصرف می شود. مجموع کالری صبحانه و ناهار در آمریکا حدود ۴۰ درصد و میزان کالری مصرف شده در شام و میان وعده ها ۶۰ درصد است. اگر شما شیوه درست و سالم غذا خوردن را پیدا کرده اید، ولی هنوز وزن زیاد کم نمیکنید بهتر است ناهار را وعده اصلی غذایی خود قرار دهید و قبل از ساعت ۳ ناهار بخورید. با این روش شما می توانید کاهش وزن خود را مدیریت کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر