تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

اگر اصلا با همسر خود دعوا نمیکنید زندگی خوبی ندارید

بله، شما مشکل دارید. این را صادقانه می‌گویم. صرف نظر از اینکه زن و شوهر چقدر با هم تفاهم دارند، همچنان دو شخصیت متمایز هستند. نمی‌شود بر سر همه چیز اتفاق نظر داشته باشند. اختلاف نظر بر سر بسیاری از مسائل به طور کل اجتناب‌ناپذیر است. مگر اینکه زن و مرد خیلی ترسو باشند و آهسته بروند و آهسته بیایند که گربه شاخ‌شان نزند و این درست همان کاری است که شما می‌کنید. زن و شوهری که بر سر همه چیز اتفاق نظر دارند محتاطانه عشق می‌ورزند. عشق محتاطانه با عشق واقعی بسیار تفاوت دارد. در عشق محتاطانه زن یا مرد (یا هر دو) چنان از درگیری و برخورد می‌ترسد که به هر قیمتی شده از اختلاف نظر و دعوا پرهیز می‌کند. نتیچه چیست؟ یک ازدواج یکنواخت، عادی و کسل کننده. شما خودتان جواب خودتان را دادید. شما گفتید رابطه‌تان خیلی عاشقانه و پرشور و حرارت نیست. دلیل آن نیز این است که وقتی احساسات و عواطف ناخوشایند خود نظیر خشم، رنجش و غم و اندوه را سرکوب می‌کنید، به موازات آن ارتباط خود با عشق و شور و حال را نیز از دست می‌دهید. همسرتان را دوست دارید اما احساس نمی‌کنید عاشق او هستید. شما با این مهربانی بیش از حد عشق و حرارت ازدواج خودتان را کشته‌اید. شاید موضوعاتی که بر سر آن اختلاف نظر دارید مهم و اساسی نباشند (که البته می‌گویید این مشکلات کوچک را ندارید)، ‌‌اما این تصمیم که این اختلاف را نادیده بگیرید، به خودی خود مشکل بزرگی است. چرا که با کرخت کردن خود نسبت به دردتان توانایی احساس شادی و خوشبختی را نیز از دست داده‌اید.

ازدواج بی‌روح

همان طور که لابد خودتان نیز حدس زده‌اید یکی از شما یا هر دوی‌تان در کودکی تصمیماتی ناخودآگاهانه (که بسیار نابجا هم هست) برای ابراز نکردن احساسات ناخوشایند خود گرفته‌اید. بدیهی است که نامزد / همسرتان کاری می‌کند که خوشایند شما نیست و شما به طرزی ناخودآگاهانه و بی‌آنکه خودتان متوجه شوید ناراحت می‌شوید، اما بی‌درنگ چنان خشم و ناراحتی خود را سرکوب می‌کنید که هرگز متوجه آن نمی‌شوید. هنگامی که این الگوی سرکوب‌ بارها و بارها اتفاق بیافتد، احساس می‌کنید ازدواجتان سر زنده نیست و از شور و حرارت و صداقت و هرگونه پیوند عاطفی میان شما و همسرتان تهی است.

مشاوره بگیرید

مژده اینکه به نظر می‌آید شما و همسرتان آماده تغییر هستید، چون متوجه این موضوع شده‌اید. متعهد شوید رابطه و ازدواجتان را بر اساس صداقت و بیان کردن تمامی حقیقت درباره احساساتتان پایه‌گذاری کنید. مطالعه کنید، مشاوره بگیرید، در گردهمایی‌های رشد شخصی و موفقیت در ازدواج شرکت کنید و تا آنجا که در توان دارید درباره ساز و کار روابط صمیمی بیآموزید. به ازدواجتان اعتماد داشته باشید، که نه تنها قادر خواهد بود از اختلاف نظرها جان سالم به در ببرد بلکه هر بار که درگیری و مشکلی را به فرصتی برای آموختن تبدیل می‌کنید، رشد می‌کند و قوی‌تر می‌شود و شما را به عشق و صمیمیت بیشتر رهنمون خواهد کرد.

تکفارس آی آر

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر