تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

اکستنشن موی زنانه مضر است یا نه

اکستنشن روشی است که آرایشگر‌ها آن را برای پرپشت‌تر و ضخیم‌تر نشان دادن موهای سر استفاده می‌کنند.به نظرتان ارزش دارد کسی سه تا شش ماه گیسوکمند شود و بقیه عمرش را طاس؟ نه!

نمی‌ارزد و به همین دلیل است که باید فکر اکستنشن کردن را از سرتان بیرون کنید.

آرایشگر برای اکستنشن کردن موها، باید مجموعه‌ای از موهای طبیعی یا مصنوعی را به روش‌های مختلف به موهای سر اضافه کند. البته معمولا موهای مورد استفاده در اکستنشن، مصنوعی است و کمتر پیش می‌آید که از موهای طبیعی برای آن استفاده شود، چون استفاده از این نوع موها برای مشتری‌ها گران تمام می‌شود.

گیسوکمند، پول خرج می‌کند

تکفارس آی آر

قیمت اکستنشن در آرایشگاه‌های زنانه علاوه بر اینکه بسته به جنس موهای استفاده شده در آن متفاوت است، به تعداد شاخه‌هایی که در میان موها کار گذاشته می‌شود نیز بستگی دارد و بنابراین اکستنشن ممکن است از صدهزار تا یک میلیون تومان قیمت داشته باشد.

در بیشتر روش‌های اکستنشن، موهای مصنوعی به موی اصلی سر چسبانده یا دور آنها پیچیده می‌شود، اما روش‌هایی نیز وجود دارد که موهای مصنوعی با گیره‌های مخصوصی به موهای سر متصل می‌شود و قابل جدا کردن است.
گیسو کمند، با خزان گلاویز می‌شود

دکتر امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو، درباره اینکه چرا او و همکارانش دل خوشی از اکستنشن ندارند، تاکید می‌کند:

اکستنشن باعث ریزش شدید موها می‌شود و در نهایت ممکن است به طاسی منجر شود.

یکی از علل مهم ریزش موها بستن زیاد آنهاست. این نوع ریزش را ترکشن آلوپسیا (ریزش موی کششی) می‌گویند که در آن، موهای بخش‌هایی از سر که بیشتر تحت فشار و کشیده شدن بوده‌اند می‌ریزد و به تدریج سر طاس می‌شود.

www.takfars.ir

این نوع ریزش موها در زن‌هایی که همیشه موهایشان را دم اسبی می‌کنند یا محکم می‌بافند بسیار شایع است.

می‌پرسید اینها چه ربطی به اکستنشن کردن موها دارد؟

دکتر احسانی درباره ارتباط ترکشن آلوپسیا و اکستنشن می‌گوید:

یکی از عوارض اکستنشن هم ریزش موی کششی است، چون در اکستنشن نیز موها به شدت کشیده می‌شود و به همین دلیل پس از مدتی شروع به ریزش می‌کند و گرچه شاید در دفعات اول و دوم، موها چندان کم نشود، اما در دفعات بعدی کاهش آنها کاملا مشهود است.

میزان آسیب‌دیدگی موها، بسته به تعداد دفعات اکستنشن کردن و جنس موها متفاوت است.

اگر ریشه موها آسیب ببیند، ممکن است طاسی همیشگی شود و موها دیگر در نقاطی که زیاد تحت کشیده‌شدن بوده ‌است رشد نکند و استفاده از نرم‌کننده و دارو به بهبود وضعشان کمکی نکند.

ریزش موها پس از اکستنشن اگرچه چاره‌ای ندارد، این متخصص پیشنهاد می‌کند در صورتی که موها را اکستنشن کرده‌اید، دست‌کم با مشورت پزشکتان، از مکمل‌های مو مانند آهن، روی و بیوتین استفاده کنید تا شاید ریزش‌شان کمی کمتر شود.

گیسوکمند، میگرن می‌گیرد

دکتر احسانی احتمال تشدید سردردهای میگرنی را پس از اکستنشن در کسانی که مبتلا به میگرن هستند بعید نمی‌داند و می‌گوید:

البته در اکستنشن، کشیده شدن موها در حدی نیست که باعث سردرد شود، اما وقتی کسی سابقه ابتلا به میگرن را دارد، نباید خطر کند.
گیسوکمند، حساس می‌شود

تک فارس

سری قرمز با پوستی ورم کرده و تاول زده که موهای زیادی روی آن به هم چسبیده است! فکرش هم آدم را می‌ترساند!

شما چه می‌دانید چسبی که با آن موهای مصنوعی را به سرتان چسبانده‌اند از چه جنسی است و آیا به آن حساسیت دارید یا نه؟

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران هشدار می‌دهد که اگر کسی سابقه حساسیت پوستی دارد و اصرار دارد با وجود این همه عوارض، باز هم موهای نازنینش را برای اکستنشن به دست آرایشگر بسپرد، دست‌کم پس از مشورت با پزشکش، آزمایش حساسیت را بگذراند تا متوجه شود که نسبت به چسب حساس است یا نه.

دکتر احسانی می‌گوید: مضرات اکستنشن آنقدر زیاد است که استفاده از کلاه‌گیس با وجود اشکالاتی که دارد، از آن بهتر است.

البته در استفاده از کلاه‌گیس هم باید دقت کرد که هر از گاه آن را از سر بردارید تا سرتان هوا بخورد و به هیچ وجه از کلاه‌گیس فرد دیگری استفاده نکنید و کلاه گیس خود را به شخص دیگری قرض ندهید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر