تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

انشا یک صفحه ای با موضوع عید مبعث برای مدرسه

image انشا یک صفحه ای با موضوع عید مبعث برای مدرسه

سالگرد مبعث رسول خدا (ص)، از اعیاد شیعیان و به عید مبعث مشهور است. قبل از بعثت پیامبر(ص)، دین بیشتر مردم آن ناحیه، بت‌پرستی بود. دیگر ادیان آسمانی نیز در قسمت‌های مختلف این سرزمین پیروانی داشت. اما با بعثت پیامبرص)، اسلام فراگیر و بت‌پرستی از حجاز برچیده شد.

مَبعَث یا بِعثَت در اصطلاح اسلامی به معنای برانگیخته شدن محمد بن عبدالله (ص) به پیامبری است. این اتفاق در ۴۰ سالگی پیامبر(ص) در غار حراء واقع در کوه نور (در نزدیکی شهر مکه) روی داد و سرآغاز دین اسلام بود. طبق دیدگاه مشهور شیعه، این رویداد در روز ۲۷ رجب، ۱۳ سال قبل از هجرت پیامبر (ص) روی داده است.

عید مبعث نیز در اصطلاح به روزی گفته می‌شود که حضرت محمد (ص) از طرف خداوند به رسالت مبعوث شد. این واژه در سوره‌های مختلفی از قرآن کریم، به معنای برانگیختن و فرستادن پیامبران برای هدایت مردم به کار رفته است.

وقتی پیامبر اکرم (ص) در غار حرا به تفکر و عبادت مشغول بود، با نزول نخستین آیات سوره علق، بعثت او آغاز شد و با نخستین آیات سوره مدثر ادامه یافت.

تکفارس آی آر

در فرهنگ شیعی روز مبعث (۲۷ رجب)، بزرگ داشته می‌شود و جشن ‌هایی به همین مناسبت برگزار می‌گردد. این روز در ایران تعطیل رسمی است.

محصولات معتبر
محصولات معتبر