تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

انشای تک صفحه ای با موضوع ماه رمضان برای مدرسه

image انشای تک صفحه ای با موضوع ماه رمضان برای مدرسه

ماه رمضان به عنوان خجسته‌ترین و بهترین ماه در اسلام شناخته می‌شود. از این ماه به عنوان ماه میهمانی خدا نیز نامبرده می‌شود.

رمضان نهمین ماه قمری بوده و شب قدر بنابر روایات در یکی از ۳ شب نوزدهم، بیست‌ و یکم یا بیست ‌و سوم این ماه واقع شده است. رمضان با شروع ماه شوال پایان می‌پذیرد. در روز اول شوال نیز عید فطر برای جشن یک ماه روزه‌ داری مسلمانان برپا می‌شود.

مهمترین پرهیز این ماه روزه است. روزه داران قبل از طلوع تا غروب آفتاب از خوردن و آشامیدن خودداری می‌کنند.

از پیامبر اسلام در این زمینه نقل شده است که رمضان ماهى است که ابتدایش رحمت است و میانه‏ اش مغفرت و پایانش آزادى از آتش جهنم.

تکفارس آی آر

به گفته پیامبر اسلام خواندن یک آیه از قرآن در این ماه مانند یک ختم قرآن است. به گفته علی بن ابیطالب خواب روزه دار عبادت است، سکوتش تسبیح است، دعایش پذیرفته و عملش دو برابر است. همینطور در اسلام از رمضان با عنوان ماه خدا یاد شده است. از دیگر مزایای این ماه نسبت به ماه های دیگر این است که پیامبر اسلام گفته است که در این ماه درهای جهنم به روی مردم بسته و درهای بهشت باز می شود.

یکی از دلایل دیگری که ماه رمضان از ماههای دیگر برتر است، نزول قرآن در این ماه است.

فلسفه روزه برای این است که مومن را به خداوند نزدیک تر کند و همچنین رنج های افراد ندار و فقیر را به آن ها یادآوری کند. مسلمانان معمولاً در طول این ماه به خیریه ها کمک میکنند و به افراد فقیر غذا می دهند.

ماه رمضان فرصتی است برای رها شدن از لذت های دنیوی و تمرکز کردن بر روی عبادت. انسان همواره باید مراقب خویشتن باشد و ماه رمضان و روزه‌داری فرصتی مفید برای خودشناسی، خودسازی و مراقبت از خویشتن است.

www.takfars.ir

محصولات معتبر
محصولات معتبر