image, انجام کارهای بافتنی چه تاثیری بر سلامتی خانم ها دارد

هنگامی که در انجام این کار به مهارت لازم رسیده و این انجامش را درک و احساس کنید، بافتنی می‌تواند احساس آرامش فوق العاده ای به شما دهد.

پروژه‌های بافتنی ساده معمولا تنها تکرار چندین‌باره یک گره ساده هستند، لذا شما می‌توانید تمرکزتان را از روی این کار برداشته و انجام آن را تنها به حافظه ماهیچه‌ای‌تان بسپارید تا کار را به پایان برسانند. یک حرکت ریتمیک و تکراری به همراه مراقبه می تواند فواید زیادی را برای ذهن و بدنتان داشته باشد، درست مانند اینکه یک جلسه کامل مراقبه و مدیتیشن را پشت سر گذارده باشید. با این تفاوت که پس از مدتی شما یک لباس گرم زیبا و کارآمد هم برای‌تان باقی خواهد ماند.

به شما حس غرور و افتخار می‌دهد

تعداد کمی از مردم دانش گره‌زدنهایی چنین ظریف و استادانه را بلد هستند. نشان دادن شیوه بافتنی بافتن‌تان و چگونه گره روی گره آوردن‌تان به کسی که هیچ ایده‌ای درباره این کار ندارد، مانند این است که یک حقه جادویی تازه را برای او رو کرده‌اید. آنها از هیبت افسون جدیدی که رو کرده‌اید تعجب خواهند کرد و شما با حجم عظیمی از تعریفها (بعلاوه درخواستهای بافت مختلف) روبرو خواهید شد. البته پذیرش این درخواستها یا ردشان تنها به وقت و حوصله شما به عنوان یک استاد جادوی گرم و لطیف بر می گردد.

این کار باعث کاهش علائم اضطراب، استرس و افسردگی می‌شود

حرکات ریتمیک و دارای ضرباهنگ ثابت و حس تمرکز می‌توانند کمک خوبی برای انحراف ذهن از علائم اضطراب، افسردگی و استرس باشند. بی حرکت نشستن و بافتنی بافتن پس از دقایقی باعث کاهش ضربان قلب و کاهش فشار خون می‌شود. لذا بهتر است که هنگام احساس اضطراب یا شروع افسردگی، بلافاصله دنبال میلهای بافتنی تان بگردید. آنها می‌توانند به شما در دفاع مقابل این علائم کمک شایانی کنند.

این کار می‌تواند عملکردهای حرکتی شما را بهبود بخشد

به دلیل اینکه بافتنی باعث تحریک تقریبا تمامی بخش‌های مغز شما می‌شود. این تحریک به شکل فوری در لوب فرانتال (که مسئول فرآیند راهنمایی و پاداش، توجه و برنامه ریزی است) و لوب آهیانه (که اطلاعات حسی و ناوبری فضایی را کنترل می‌کند) و لوب اکسیپیتال (محل پردازش داده‌های تصویری) و لوب تمپورال (یکی از بخش‌های درگیر در مرتب‌سازی حاطرات و تفسیر زبان و معانی) و مخچه (مرکز هماهنگی دقت و زمان‌بندی حرکات) تاثیر می‌گذارد. لذا می‌تواند به افراد مبتلا به بیماری‌هایی چون پارکینسون کمک کند تا عملکردهای حرکتی‌شان را بهبود بخشند. بافتنی به طور همزمان باعث بهبود مهارتهای حرکتی و انحراف ذهن از دیگر علائم دردناک می‌گردد.

بافتنی باعث کند شدن زوال ادراک و شناخت می‌شود

در حالی که این عمل باعث بهبود عملکردهای حرکتی و همچنین حال و هوای (مود)‌ شما می‌شود، بافتنی می‌تواند مغزتان را تحریک کند تا خودش را سالم‌تر نگه دارد. هرچه شما بیشتر از مغزتان کار بکشید، باعث سلامت بیشتر و همچنین زندگی طولانی‌تر آن خواهید شد. طبق یافته‌های Mayo Clinic، سالمندانی که مشغول کارهای دستی (از قبیل بافتنی) هستند، تقریبا ۳۰ تا ۵۰ درصد کمتر از دیگر سالمندان احساس اختلالات شناختی خفیف دارند.

این کار باعث جلوگیری از التهاب تاندونها و آرتروز می‌شود

همانطور که استفاده دائم از مغز باعث سلامت بیشتر آن می‌شود، شما باید از مفاصل‌تان هم به شکل صحیح استفاده کنید تا آنها را سالم نگه دارید. به گفته دکتر بارون، استفاده آرام از انگشتان به جای عدم فعالیت و ثابت نگه داشتن انها، باعث غضروف سازی و قوی‌تر شدن انگشتان می‌شود. و در این میان بافتنی بسیار موثرتر از تایپ کردن است.زیرا فشار کافی اما ملایمی را بر انگشتان دست وارد می‌کند. اما این فشار نباید چندان شدید باشد که باعث مشکلات دیگری در این مسیر شود. به آرتروز مبتلا شده‌اید؟ دتر بارون پیشنهاد می‌کند که دستان‌تان را در مقداری آب گرم بخیسانید و از میل‌های بافتنی بزرگتر و ضخیم‌تری برای هنرنمایی استفاده کنید.


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید