تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

امگا۳ بهترین داروی کمکی در درمان آرتروز

image امگا۳ بهترین داروی کمکی در درمان آرتروز

آرتروز یک بیماری مفصلی شایع است و میلیون ها نفر در دنیا از آن رنج می برند. این بیماری زمانی ایجاد می شود که غضروف موجود در انتهای استخوان ها از بین می رود و استخوان های این قسمت ضخیم شده و منجر به خشکی، کاهش حرکت و دردناک شدن مفاصل می گردد. این عارضه ممکن است هر یک از مفاصل را درگیر سازد ولی شایع ترین مفاصل درگیر عبارتند از: مفاصل انگشتان دست، پا، زانو، ران و ستون فقرات. این بیماری معمولا در افراد بالای ۴۵ سال مشاهده می شود.

در حال حاضر درمان موثری برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری وجود ندارد و تنها روش درمانی استفاده از داروهای مسکن برای کاهش درد بوده و یا در مراحل پیشرفته مفصل بیمار تعویض می شود.

تحقیقات نشان می دهند که اسیدهای چرب امگا-۳ موجود در روغن ماهی یا روغن کتان میتوانند علائم و نشانه های آرتروز را به طور قابل توجهی کاهش دهند. بر اساس این مطالعات رژیم غذایی غنی از امگا-۳ نسبت به رژیم های معمولی، شیوع این بیماری را ۵۰ درصد کاهش می دهد.

در اغلب کشورها رژیم های غذایی به میزان کافی امگا-۳ ندارند، بنابراین مصرف مکمل های امگا-۳ در پیشگیری و بهبود بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی- عروقی و التهاب روده نقش موثری دارند.

تکفارس آی آر

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر