تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

اشتباهاتی که در فصل سرما باعث مریض شدن ما می شود

image اشتباهاتی که در فصل سرما باعث مریض شدن ما می شود

استفاده از قطره بینی قبل از بیرون رفتن

هوای سرد مسیرهای تنفسی بینی را تنگ میکند. بنابراین اگر ما با استفاده از قطره های بینی بخواهیم به آن کمک کنیم دیگر غشاهای مخاطی قادر نیستند که از ما در مقابل میکروارگانیسم ها دفاع کنند یا اینکه با دم هوای سرد را گرم کنند. به جای استفاده از قطره قبل از بیرون رفتن فین کنید.

تنفس از دهان

وقتی با دهان نفس می کشید دیگر قادر نیستید به هوا گرما و بخار بدهید. بنابراین دچار گلو درد می شوید. برای اینکه گلو درد نگیرید از طریق بینی نفس آرام و عمیق بکشید.

تکفارس آی آر

پوشاندن بینی و صورت با شال

در هوای سرد بخاری که از دهان هنگام بازدم بیرون می دهیم اگر مستقیم با شال یا یقهلباس برخورد کند به یخ تبدیل می شود. بنابراین هوایی که از شال عبور میکند سردتر از هوایی است که هیچ مانعی ندارد. این کار باعث گلو درد و برونشیت و حساسیت پوستی می شود. اما اگر واقعا به این کار نیاز دارید فقط روی صورت را بپوشانید روی بینی را باز بگذارید.

پوشیدن لباس و کفش های تنگ

هم کفش های تنگ و هم لباس های تنگ باعث می شود در هوای سرد زودتر سردتان شود. اما با پوشیدن لباس های گشاد هوای زیر لباس به گرم نگه داشتن بدنتان کمک میکند.

خوردن نوشیدنی گرم قبل از بیرون رفتن

www.takfars.ir

چای داغ گردش خون را بالا می برد و مکانیزم دفاعی بدن را تقویت میکند. اما باعث گشاد شدن رگ های خونی نیز می شود. و این یعنی زمانی که در هوای سرد بیرون می روید گرمای بدن تان را به سرعت از دست می دهید. اگر دلتان نوشیدنی می خواهد آب بنوشید یا یک نوشیدنی ولرم به جای چای داغ بخورید.

گرسنه در سرما بیرون رفتن

بدن ما برای تولید گرما نیاز به انرژی دارد. در غیر این صورت خیلی زود یخ می زنیم. به همین دلیل به محض اینکه احساس گرسنگی کردید باید غذا بخورید. حداقل یک میان وعده با چای میل کنید.

استفاده از کرم درست قبل از بیرون رفتن

زمانی که به پوست کرم می زنید در ۳۰ یا ۴۰ دقیقه اول که بیرون هستید آب کرم ها تبخیر می شود. و این باعث سرد شدن و آسیب دیدن پوست می شود. بنابراین بهتر است ۳۰ دقیقه بعد از اینکه به صورت کرم زدید بیرون بروید یا اینکه سعی کنید کرم های بر پایه آب استفاده نکنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر