تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

اسم های زیبای دخترانه مذهبی اسلامی با معنی کامل

image اسم های زیبای دخترانه مذهبی اسلامی با معنی کامل

ساریه

ساریه نام یکی از دختران امام موسی کاظمعلیه السلام بود. این نام در عربی یعنی ابری که در شب آید.

مرسا

در عربی یعنی استوار و ثابت شدن و واقع شدن. این کلمه دوبار به صورت مرسی در قرآن آمده است.

تکفارس آی آر

طهورا

از واژه های قرآنی است به معنی پاک کننده و تطهیر کننده. به مجاز پاک و پاکیزه هم معنی می دهد.

مهدیا

مهدیا مونت مهدی به معنای هدایت شده است. مهدیا یعنی دختری که هدایت شده.

هدا

www.takfars.ir

هدا یعنی هدایت کردن، هدایت و راهنمایی. رسیدن به حق و حقیقت و راه راست، مسیر درست هم معنی می دهد. این اسم به مجاز دین هدایت یا همان اسلام هم معنی می دهد.

یوکابد

در عبری این اسم به عبارت خداوند بزرگ است معنی می شود. نام مادر هارون و موسی و مریم هم یوکابد بوده.

سِتیلا

ستیلا یک اسم عربی است. نام دختر حضرت موسی کاظم علیه السلام ستیلا بوده. یکی دیگر از نام های حضرت مریم سلام الله علیه هم ستیلا است. این اسم کمیاب و خوش آهنگ است و به درد کسانی میخورند که دنبال اسامی مذهبی کمتر شنیده شده می گردند.

ملیسا

در زبان عربی به زمانی بین نماز مغرب و عشا ملیسا می گفتند. نام دیگر ماه صفر هم ملیسا است. توجه کنید که حرف میم در این اسم فتحه دارد.

حدیث

در عربی به سخنی که از پیامبر اسلام(ص) یا بزرگان دین نقل کنند، حدیث می گویند. در قدیم داستان، جدید، تازه، نو و به مجاز عشق و سودا هم معنی می داده است.

دینا

تک فارس

نام خواهر یوسفعلیه السلام دینا بوده. دینا یعنی داور و داوری و در زبان اوستایی دین معنی می دهد. به علاوه این واژه در زبان عبری انتقام یافته معنی شده است.

مهلا

در زبان عربی یعنی آهسته و بی شتاب. مهلا از اسم های حضرت زهرا سلام الله علیه است.

اِسرا

در زبان عربی به سیر کردن در شب اسرا می گویند. معراج پیامبر اسلام(ص) و نام هفدهمین سوره قرآن کریم که دارای صد و یازده آیه است، اسرا است.

حنانه

به معنی ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ، ﺑﺨﺸﺎﯾﻨﺪﻩ ، ﺑﺴﯿﺎر ﻧﺎﻟﻪ ﮐﻨﻨﺪﻩ. ستونی که قبل از ساختن منبر پیامبر اسلام(ص) هنگام وعظ به آن تکیه می فرمودند.

حلما

این نام به معنی دختر صبور و از صفات حضرت زینب است. حلما جمع حَلیم بوده و معنی بردباران، صبوران می دهد.

راحیل

T A K F A R S

راحیل نام یک فرشته است. راحیل عربی شده لغت عبری رَجِل به معنای بی گناه است. راحیل همسر دوم و محبوب یعقوب و مادر یوسف و بنیامین است. نام او در کتاب پیدایش در تورات ذکر شده است. راحیل دختر لابان و خواهر کوچک تر لیاه است. راحیل در نزدیکی بیت لحم یهودیه مدفون است.

یسنا*

در زبان اوستایی این نام هم ریشه با یشت، در لغت به معنی حمد، پرستش، ستایش، نماز، جشن و در اصطلاح نام یکی از بخش های پنجگانه اوستا و مهمترین آنهاست.

رمیصا

بانوی دلیر و جنگجوی صدر اسلام که از زنان دیگر و همچنین خیمه پیامبر دفاع کرد تا اینکه پس از مقاومت و دلیری بسیار شهید شد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر