تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

اثرات جادویی روزه گرفتن بر روی سلامتی بدن

image اثرات جادویی روزه گرفتن بر روی سلامتی بدن

احساس سبکی می‌کنید

احساس نفخ و سنگینی بعد از خوردن یک وعده غذای سنگین را به خاطر دارید؟ زمانی که روزه می‌گیرید، حالتی کاملاً برعکس حالت فوق به وجود می‌آید. زمانی که در طول روز هیچ غذایی نمی‌خورید، و بعد از افطار از غذاهای سالم مانند سبزیجات و غذاهای پخته شده استفاده می‌کنید، بدن به صورت خودکار احساس سبکی و شادابی می‌کند. این احساس سبکی و شادابی باعث ایجاد انرژی می‌شود.

سم زدایی از بدن

بزرگترین مزیت روزه، خارج کردن و از بین بردن سموم از بدن است. روزه یک سیستم پاکسازی طبیعی است که بدن را پاکسازی می‌کند. در ماه‌های دیگر سال، برای سم زدایی از بدنتان می‌توانید هفته‌ای یکبار روزه‌ بگیرید.

تکفارس آی آر

بدنتان را به عنوان یک ماشین که دائماً در حال فعالیت است تصور کنید. اگر هر روز همان برنامه غذایی همیشگی‌تان را بخواهید پیش بگیرید، در طولانی مدت کارایی بدن کاهش پیدا می‌کند. و در نتیجه سلامتش را از دست داده و باعث بروز بیماری‌ها و مشکلات مختلف می‌شود.

کاهش وزن

روزه گرفتن سرعت شکستن سلول‌های چربی را افزایش داده و باعث آزادسازی انرژی آن‌ها می‌شود. این عمل باعث تسریع چربی سوزی شده و سطح انرژی بدن را افزایش می‌دهد. فقط باید مراقب این مسأله باشید، در زمانی که روزه نیستید حتماً از غذاهای مقوی و سالم تغذیه کنید.

استراحت سیستم گوارش

بهتر است مدتی هم به سیستم گوارشتان استراحت دهید و روزه بگیرید. همانطور که هر از گاهی دست، پا و مغزتان نیاز به استراحت دارد، اعضای داخلی بدنتان نیز برای افزایش کارایی باید استراحت کنند.

www.takfars.ir

علاوه بر این، روزه گرفتن باعث تسریع در فرآیند شکست گلوکز شده و در نتیجه میزان انسولین ترشح شده افزایش می‌یابد. این مسأله میزان قند خون را کاهش می‌دهد.

راه درست را تشخیص دهید

چند روز روزه گرفتن شما را متوجه این مسأله می‌کند که تا به امروز چقدر سم، چربی و کربوهیدرات موجود در مواد غذایی گوناگون را وارد بدنتان کرده‌اید. در نتیجه باعث می‌شود سعی کنید از این به بعد به غذاهای مقوی و سالم‌تر روی بیاورید و بدن و اندام سالمتری داشته باشید.

ارتقای روح و ذهن

روزه گرفتن علاوه بر مزایایی که برای بدن دارد، باعث ارتقای روح و افزایش وضوح ذهن می‌شود. همین مسأله باعث می‌شود تا بدن در برابر بیماری‌ها مقاوم‌تر شود.

مزایای دیگر روزه گرفتن

در کنار همه این فوایدی که نام برده شد، روزه گرفتن فواید دیگری نیز دارد. افزایش آرامش، خواب بهتر، پوست روشن‌تر، تجدید قوا، کاهش حساسیت (آلرژی)، افزایش حس چشایی، بینایی و شنوایی. این‌ها فقط بخشی از فوایدی است که روزه برای شما به ارمغان می‌آورد.

نوشته قبلی

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر