استرس باعث ایجاد واکنش های شیمیایی در بدن شما می شود که این امر سبب شود پوستی حساس و واکنش پذیر داشته باشید همچنین می تواند درمان بیماریهای پوستی را دشوارتر نماید.

آیا تا به حال دقت کرده اید زمانیکه استرس دارید پوست شما شکننده و خسته تر بنظر می رسد.

دلیل این است که استرس باعث می شود که بدن کورتیزول و سایر هورمون ها را تولید نماید که این امر سبب می شوند غدد چربی ، چربی بیشتری تولید نمایند.

پوست های چرب بیشتر مستعد ابتلا به آکنه و سایر بیماریهای پوستی هستند.

استرس می تواند بیماری های پوستی نظیر پسوریازیس ، روزاسه و اگزما را بدتر کند همچنین استرس می تواند سبب ایجاد کهیر و سایر جوش های پوستی شود حتی تشدید استرس می تواند به افزایش تبخال نیز منجر شود. اگر فردی استرسی هستید باید مراقبت های پوستی را کاهش دهید زیرا این امر سبب تشدید مشکلات پوستی می شود.

فراموش نکنید که مشکلات پوستی نیز می توانند استرس زا باشند ، بسیاری از افراد بخاطر ظاهر پوست خود خجالت زده می باشند که این امر سبب تکرار آن در ذهن فرد شده و در نتیجه منجر به استرس می شود. اگر مبتلا به نوعی بیماری پوستی هستید که غیر قابل درمان است و یا بعد از درمان مجددا ظاهر می شود به این فکر کنید که چگونه استرس خود را کنترل نمایید که از تشدید این مشکل جلوگیری کنید.

۸ راه جهت کاهش اثرات استرس بر روی پوست

اگرچه کاهش استرس بطور کامل غیر ممکن می باشد اما روش هایی وجود دارد که می توان آن را کنترل کرد از جمله :

ـ پوست خود را نادیده نگیرید ، از آن مراقبت نمایید حتی اگر خسته هستید.

ـ ورزش منظم را فراموش نکنید زیرا برای پوست و سایر اعضای بدن مفید است.

ـ برای انجام کارهایی که از آنها لذت می برید وقت بگذارید حتی اگر ۱۰ دقیقه باشد.

ـ حمام بگیرید و یا مقاله بخوانید.

ـ در اطراف منزل خود پیاده روی کنید.

ـ انجام تکنیک های مدیریت استرس نظیر تمرینات تنفسی ، یوگا ، مدیتیشن را فراموش نکنید.

ـ به اندازه کافی بخوابید. ۷ تا ۸ ساعت خواب در شب ایده آل است.

ـ نه گفتن را یاد بگیرید خیلی خوب است اگر یکسری محدودیت ها و مرزهایی را برای کاهش استرس خود در نظر بگیرید.

ـ با یک دوست و یا درمانگر حرفه ای صحبت کنید.


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید