تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

اثراتی که مطالعه و خواندن کتاب بر روی شما میگذارد

image اثراتی که مطالعه و خواندن کتاب بر روی شما میگذارد

کلمن در یکی از پست های اخیر خود تمامی شواهد و مدارکی که نشان می دهند یادگیری مادام العمر چه مزایایی را برای مردم به ارمغان می آورد و چگونه این یادگیری مستمر بسیاری از مشکلات زندگی را حل کرده و فشار زندگی را کاهش می دهد، مطالب ارزشمندی را نوشته است. به نظر می رسد، ثروتمندتر شدن، سالم تر بودن، شادتر بودن و محبوب تر بودن از مزایای مهم و ارزشمندی است که به واسطه مطالعه کردن در اختیار مردم قرار می گیرد.

ثروتمندتر خواهید شد

درک این موضوع پیچیده نیست که مشاهده می کنیم جهان به سرعت در حال حرکت است. برای آنچه بتوانید همواره یک متخصص باشید باید، به طور مادام العمر در حال یادگیری و مطالعه باشید. اگر به گفته های کلمن شک دارید، بهتر است به گزارشی که از سوی اکونومیست تحت عنوان "آموزش مادام العمر به یک اصل ضروری در اقتصاد تبدیل شده است،" نگاهی داشته باشید.

سالم تر خواهید بود

تکفارس آی آر

همواره به این نکته توجه داشته باشید میان سلامتی و مطالعه رابطه مستقیمی وجود دارد. تنها کافی است مقدار کمی از زمان خود را در طول هفته به مطالعه کردن و یادگیری نکات جدید اختصاص دهید. تعدادی از پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که مطالعه بیشتر میزان امید به زندگی را در مردم افزایش می دهد.

محبوب تر خواهید شد

کلمن دلایل کمتری را برای این موضوع برشمرده است. اما بر مبنای تجربیات خود ادعا میکند کنجکاوی و موفقیت های اجتماعی رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند. او در پست اخیر خود نوشته است:در حالی که مطالعات کمی در ارتباط با این موضوع انجام شده، اما متوجه شده ام افرادی که کنجکاو هستند و بخش قابل توجهی از زمان خود را صرف یادگیری میکنند تقریبا شادتر، اجتماعی تر، حرفه ای تر و جذاب تر از افرادی هستند که مطالعه آن ها کم بوده یا اصلا مطالعه ای ندارند.

شادتر خواهید شد

کلمن شواهد قابل استنادی که نشان دهد چه رابطه ای میان یادگیری و طرز تفکر وجود دارد ارائه نکرده است، اما پژوهش های انجام شده نشان می دهند مطالعه مستمر و منظم باعث شادی مردم می شود.

www.takfars.ir

چگونه می توانیم بخشی از وقت خود را برای یادگیری اختصاص دهیم

روی هم رفته، شواهدی که به آن ها اشاره کردیم به اندازه کافی قانع کننده هستند که شما را متقاعد سازند بخشی از وقت خود را حتا در شرایطی که به شدت گرفتار هستید صرف یادگیری کنید. اما چگونه می توانیم در برنامه فشرده خود زمانی را برای این مهم اختصاص دهیم؟ ابتدا مهم ترین اصلی که باید به آن توجه داشته باشید این است که خود را در ارتباط با این مهم متعهد بدانید. اگر بیل گیتس قادر است حداقل بخشی از زمان خود را به این مهم اختصاص دهد، مطمئنا شما قادر هستید این کار را با زمان بیشتری انجام دهید.

راهکارهای متعددی برای این موضوع وجود دارد، به طور مثال باید از مواردی که باعث لغزش شما می شوند اجتناب کنید. بشما می توانید فهرستی از منابع آنلاین تهیه کنید، مواردی که وقت آزاد شما را در طول روز هدر می دهند را را پیدا کنید و از فهرست کارهای خود حذف کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر