تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا گیاهخواری برای سلامتی مفید است یا خیر

image آیا گیاهخواری برای سلامتی مفید است یا خیر

محققان بعد از بررسی شش مطالعه مرتبط با ارزیابی تاثیر رژیم‌های غذایی گیاهی و حاوی گوشت بر روی مرگ و میر توصیه می‌کنند تا حد امکان باید مصرف محصولات گوشتی محدود شود و افراد بیشتر مواد خوراکی گیاهی مصرف نمایند.

مطالعات گسترده محققان کلینیک مایو ایالت آریزونا بر روی بیش از ۱.۵ میلیون نفر نشان می‌دهد نرخ مرگ و میر در بین افرادی که گوشت، بخصوص گوشت قرمز یا فرآوری شده می‌خورند، به مراتب بالاتر است.

بروکشیلد لارنت، عضو تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این داده‌ها بر اهمیت این باور قدیمی که رژیم غذایی پتاسیل زیادی در آسیب یا درمان دارد صحه می‌گذارد. این شواهد پزشکی به نقش مهم رژیم غذایی در درمان پیشگیرانه تاکید دارد.»

همچنین بررسی این محققان نشان داد عمر متوسط افرادی که بیش از ۱۷ سال گیاهخوار بودند ۳.۶ سال بیشتر از سایر افراد است.

تکفارس آی آر

طبق مطالعه گسترده سال ۲۰۱۴ در مورد بررسی رابطه بین مرگ ناشی از بیماری قلبی-عروقی بر روی بیش از ۱.۵ میلیون نفر، محققان دریافتند مصرف گوشت‌های فرآوری شده موجب افزایش ریسک مرگ و میر به هر علتی می‌شود.

مطالعه دیگر سال ۲۰۰۳ بر روی بیش از ۵۰۰ هزار نفر نیز نشان داد که ریسک مرگ به هر علتی از ۲۵ تا حدود ۵۰ درصد با مصرف بسیار کم گوشت کاهش می‌یابد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر