تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا کودک من پرخور است

image آیا کودک من پرخور است

فرزندتان برای وعده بعدی گرسنه نیست که معمولاً باید باشد.

بسیاری از والدینی که فکر میکنند فرزندشان هر چیزی را نمیخورند، باید بدانند که به فرزندشان قبل از غذا هله هوله می دهند. کودکان در دهه هفتاد بطور متوسط روزانه یک خوراکی میخوردند، در حالیکه امروزه کودکان سه بار هله و هوله و خوراکی میخورند. که البته فقط موضوع کمیت نیست، بلکه مسئله کیفیت است. تحقیقی در دانشگاه کارولینای شمالی کشف کرد که خوراکی های پرقند و پرچربی (مانند کلوچه، چیپس و بیسکویت) حدوداً ۲۸ درصد غذاهای کودکان دو تا شش ساله و ۳۵ درصد بچه های ۷ تا ۱۲ ساله را تشکیل می دهند. چهل یا پنجاه سال پیش، کودکان فقط توت فرنگی میخوردند، امروزه آب نبات میوه ای میخورند.

آنها غذای داخل بشقاب را به اطراف هل می دهند و غذایشان را تمام نمیکنند.

اینکه به فرزندتان بگویید "کل غذای داخل بشقاب باید تمام شود" به آنها کمکی نمیکند که بفهمند سیر شده اند یا خیر. اگر غذا خوردن او کند یا متوقف شده است، چند دقیقه به او وقت دهید تا حس کند که آیا معده اش پر است یا خالی. به او فشار نیاورید که تا آخرین لقمه غذایش را بخورد.

تکفارس آی آر

مقدار غذای داخل بشقاب آنها با مقدار غذای شما برابری میکند.

بچه ها به مقدار غذای بزرگسالان نیاز ندارند. به اندازه کف دست برایشان غذا بریزید و این برای آنها کافی است. همیشه برای آنها به اندازه مشتتان غذا بریزید و این مقیاس یادتان باشد.

قسمت سینه، کمر یا پشت لباس آنها تنگ شده است، حتی با آنکه قد لباس برایش اندازه است.

بسیاری از والدین وقتی فرزندشان وزن اضافه میکند متوجه نمی شوند. ولی وقتی شلوار یا تیشرت بچه تنگ می شود متوجه می شوند که بچه چاق شده است. اگر وزن فرزندتان در حال افزایش است ولی قدش تکان نمیخورد، نشان می دهد که بیش از حد لازم غذا میخورد.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر