تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا کشیدن یک سیگار در روز هم برای سلامتی مضر است

image آیا کشیدن یک سیگار در روز هم برای سلامتی مضر است

این تحقیق که یافته‌هایش در ژورنال JAMA Internal Medicine منتشر شده است، همچنین خطر دچار شدن به سرطان ریه را در میان افرادی که به میزان کم، نه بیشتر از یک نخ در روز، سیگار می‌کشیدند، بررسی کرده است. این افراد هنوز با احتمال ۹ برابر بیشتر نسبت به افرادی که هرگز سیگار نکشیده بودند، در معرض خطر سرطان ریه بودند و خطر سرطان ریه در میان افرادی که یک تا ۱۰ سیگار در روز می‌کشیدند، ۱۲ برابر بیشتر بود.

به گزارش تایم پژوهشگران در انستیتوی ملی سرطان آمریکا میزان امید به زندگی (میانگین طول عمر)‌ افرادی را که به‌طور مداوم در حد میانگین کمتر از یک نخ سیگار می‌کشیدند با افرادی که در زندگی‌شان اصلاً سیگار نکشیده بودند، مقایسه کردند.

حتی افرادی که به این میزان خیلی کم سیگار می‌کشیدند، نسبت به افرادی که هرگز سیگار نکشیده بودند، ۶۴ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ زودرس قرار داشتند. افراد که در روز بین یک تا ۱۰ نخ سیگار می‌کشیدند، در طول زندگی‌شان ۸۷ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ زودرس بودند.

گرچه این بررسی محدودیت‌های دارد- اکثریت افراد موردبررسی سالمند و سفیدپوست بودند و از آنان خواسته شده بود تا عادات سیگار کشیدنشان از ۱۵ سالگی به بعد را به یاد آورند- اما یکی از معدود بررسی‌های درباره اثرات بهداشتی سیگار کشیدن با شدت کم است. درواقع بسیاری از سیگاری‌ها اعتقاد دارند که سیگار کشیدن به میزان کم اثر چندانی روی سلامت و طول عمرشان نمی‌گذارد.

تکفارس آی آر

ماکی اینوو- چوی، از بخش اپیدمیولوژی و ژنتیک سرطان در انستیتوی ملی سرطان و سرپرست این تحقیق گفت: نتایج این بررسی از هشدارهای بهداشتی دراین‌باره که برای قرار گرفتن در معرض دود سیگار حد بی‌خطری وجود ندارد، حمایت می‌کند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر