تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا کالری موجود در همه غذاها مثل هم هستند

از روزی که فهمیده اید یک کالری چیست، به شما گفته شده که آنها همه مانند هم هستند: فرقی نمیکند که ۵۰۰ کالری که شما دریفات میکنید از ساقه و برگ کرفس باشد یا از بستنی، بدن شما آنها را مثل هم می سوزاند. اما این یک تصور کاملا غلط است. علم جدید نشان می دهد که اگر پای کاهش وزن در مین باشد آنگاه کالری ها با هم تفاوت دارند.

برای خوردن برخی از غذاها کار بیشتری لازم است و بنابراین در هنگام هضم آنها، شما کالری بیشتری می سوزانید. خود عمل جویدن میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و برش های گوشت میزان سوزاندن کالری را تا ۳۰% بالاتر می برد! و پس از آن معده و روده ها کار خود را انجام می دهند.

در تحقیقی که در ژاپن انجام گرفته است، پژوهشگران دریافتند که زنانی که غذاهایی را میخورند که بیشترین کار را می برند، در مقایسه با خانم هایی که از غذاهای نرمتر که خوردن آنها آسانتر است تغذیه میکنند، دور کمر آنها به صورت قابل ملاحظه ای کمتر است. هضم فیبر و پروتئین این قبیل مواد غذایی نیازمند کوشش زیاد است به گونه ای که بدن شما قادر به جذب مقداری از کاری های موجود در آنها نیست.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر