تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا پیاده روی روزانه هرچند کوتاه برای سلامتی مفید است

image آیا پیاده روی روزانه هرچند کوتاه برای سلامتی مفید است

پیاده روی به مدت کم در روز شاید تاثیر اساسی روی تغییر وزن نداشته باشد، اما احتمال بروز بیماری قلبی، اضطراب، دیابت و سایر بیمار یهای مزمن دیگر را کاهش می دهد.

یکی از بهترین گام برای شروع این اقدام بزرگ خریدن یک دستگاه مسافت شمار است. دستگاهی که بتواند قدم های شما را بشمارد.

گفته می شود که ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ گام در روز می تواند منجر به کاهش خطر بروز انواع بیماری ها شود.

با خرید این دستگاه می توانید تعداد گام های روزانه خود را محاسبه کنید و مقدار آن را به سطح ایده آل و هدف برسانید.

تکفارس آی آر

لازم به گفتن نیست که برای افزایش تعداد گام ها لازم است که تغییراتی کوچک در سبک زندگی خود ایجاد کنید. مثلا اگر همیشه برای خرید از ماشین استفاده می کردید، بهتر است کلید ماشین را کنار گذاشته و پای پیاده اقدام به خرید کنید.

باور کنید که لذت این نوع خرید هزار برابر بیشتر از حالتی است که با عجله از خانه خارج شده و در حالیکه تنهای پای خود را روی پدال ماشین قرار داده اید در جستجوی محلی برای پارک ماشین هم باشید و در عین حال بخواهید فروشگاه دلخواه خود را نیز بیابید.

کمی از سرعت برنامه های سردرگم خود بکاهید و آرام و مطمئن گام بردارید. تاثیر شگفت آن را در کوتاه مدت ملاحظه خواهید کرد.

تنها ۷۰ دقیقه در هفته که معادل ۱۰ دقیقه در روز می شود لازم است تا احتمال بروز انواع بیماری های جدی را کاهش دهید و کیفیت زندگی خود را ارتقا بخشید.

بدن انسان به طور موثری حتی به کوچکترین حرکت و تحرکی پاسخ مثبت می دهد. این تغییر را می توانید در اندازه دور کمر ملاحظه کنید. مقیاسی که ارتباط اساسی با چربی شکمی دارد.

www.takfars.ir

حال تصور کنید که تنها ۱۰ دقیقه در روز می تواند تغییر اساسی در این کمیت حساس ایجاد کند. این حقیقت می تواند برای خیلی از افراد کم تحرک مایه خرسندی شود.

نیازی به انجام دو ماراتون یا ورزش های سنگینی از این مدل نیست. فقط کافی است که کمی قدم بزنید یا برای خرید با دوچرخه از منزل خارج شوید . همان طور که ملاحظه میکنید این ها تغییرات کوچک اما با نتایج چشمگیر است.

یکی از موانع بزرگ در همان شروع جاده ایجاد تناسب اندام این تصور است که " اگر نتوانم یک دونده ماراتون باشم پس چرا خودم را به زحمت بیاندازم". همین تفکر باعث می شود که قبل از شروع برای هر اقدامی ناامید شویم. اما باید بدانیم که هر کاری بهتر است از اینکه بی تحرک و ثابت بنشینیم.

برای مثال باید گفت که حتی تقلایی کوتاه مدت می تواند تاثیر اساسی بر چگونگی متابولیز قند خون به مدت ۷۲ ساعت خواهد داشت. این تاثیر نقش اساسی در کنترل بیماری دیابت یا سایر بیماری های مزمن دارد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر