تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا واقعا خوردن نمک فشارخون را بالا می برد و چرا

به گفته انجمن قلب آمریکا (AHA)، نمک طعام حدود ۴۰ درصد سدیم دارد. AHA خاطرنشان میکند که ۱/۴ قاشق چایخوری نمک طعام معادل ۵۷۵ میلی گرم سدیم است.

سدیم، چیزی است که وقتی سعی دارید یک فشارخون سالم را حفظ کنید، باید نگران آن باشید. بنابراین اضافه کردن نمک طعام به غذاها خصوصا آنهایی که در حال حاضر حاوی سدیم هستند، می تواند باعث شود از مقادیر توصیه شده برای مصرف سدیم تجاوز کنید.

چه مقدار سدیم، بیش از حد است؟

انجمن قلب آمریکا پیشنهاد میکند که برای کاهش خطر ابتلایتان به فشارخون بالا و بیماری قلبی، مصرف سدیم را به ۱۵۰۰ میلی گرم در روز محدود کنید. دستورالعمل های رژیمی برای آمریکایی ها در سال ۲۰۱۰، یک رویکرد کمی متفاوت ارائه می دهد و سدیم توصیه شده روزانه را کمتر از ۲۳۰۰ میلی گرم در روز اعلام میکند. اما اگر بالای ۵۰ سال، آفریقایی آمریکایی هستید یا در حال حاضر فشارخون بالا، بیماری مزمن کلیه یا دیابت دارید، مقدار توصیه شده همان ۱۵۰۰ میلی گرم در روز است.

مواد غذایی با سدیم بالا

تکفارس آی آر

نمک پاش، تنها منبع سدیم در رژیم غذایی شما نیست. غذاهای فرآوری شده، بسته بندی شده، کنسروی و رستورانی نیز اغلب مقصر هستند. سازمان غذا و داروی آمریکا گزارش می دهد که بیش از ۴۰ درصد سدیم در رژیم های غذایی آمریکایی ها از مواد غذایی مانند نان ها، نان های ساندویچی، کالباس، پیتزا، ماکیان، ساندویچ ها، سوپ ها، هات داگ ها، همبرگرها، پنیر، غذاهای پاستا، میت لوف، خوراک لوبیا، خورشت گاو و تنقلاتی مانند چیپس، چوب شور، کراکر و پاپ کورن می آید.

برای کاهش خطر ابتلای شما به فشارخون بالا و بیماری قلبی، غذاهای غنی از سدیم را محدود کنید، در صوت امکان از نمک طعام اجتناب کنید و به محتوای سدیم لیست شده روی برچسب های مواد غذایی توجه کنید. دریافت سدیم بیش از حد یک ماده معدنی که در نمک طعام فراوان است. در رژیم غذایی شما به مرور زمان، خطر ابتلای شما به فشارخون بالا را افزایش می دهد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر