تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا نوشیدن چای سبز شما را زیبا و خوش اندام خواهد کرد

image آیا نوشیدن چای سبز شما را زیبا و خوش اندام خواهد کرد

چای سبز تنها چایی است که دارای آنتی اکسیدان اپیگالوکاتکین (EGCG) است. (هم چای سبز و هم چای سیاه هشت برابر بیشتر از میوهجات و سبزیجات دارای پلیفنول هستند، اما چای سبز برخلاف چای سیاه هرگز ترشی و فاسد نمی شود بنابراین همیشه قابل استفاده است).

این نوشیدنی اعجاب انگیز از بدن در برابر مسمومیت و تأثیرات رادیکال های آزاد حفاظت میکند. فواید بالقوه EGCGشامل جلوگیری از بروز بیماری های قلبی، کاهش وزن و حفاظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید است. افزایش مصرف چای سبز فواید دیگری هم دارد به این صورت که در سلامت پوست، ریه، سینه، مری و مثانه نقش مهمی را ایفا میکند.

چای سبز یک نوشیدنی چند کاره است که بهترین جانشین برای قهوه و چای سیاه است که در عین حال فواید زیبایی بسیاری را برای شما دارد. این نوشیدنی بدون کالری سرشار از آنتی اکسیدانهای مختلف است که از پوست در برابر تأثیرات منفی خورشید حمایت کرده و پوستی بدون چین و چروک و صاف برایتان به ارمغان می آورد.

تحقیقاتی که در دانشگاه آلاباما انجام شده است نشان میدهد که پلیفنول ها یا EGCG که در چای سبز وجود دارد از عفونت های داخلی بدن، بیماریهای پوستی و عصبی جلوگیری میکند. اما نقش مهمی که بیشتر از هر چیز ایفا میکند حفاظت از پوست در برابر جوش، ایجاد غده های سرطانی و به طور کلی انواع سرطانهای پوست است. این تحقیقی نشان میدهد که پلیفنولهای موجود در چای سبز از پوست در برابر اشعه UVB که منجر به اختلالات پوستی از جمله سرطان پوست و تومورهای سیاه رنگ پوستی می شود محافظت می نماید.

تکفارس آی آر

دکتر (جنیفر گان-ونگ) تحقیق دیگری انجام داده است. او متوجه شد که چای سبز چهار درصد بیشتر از انواع کرم ها، درمان کننده جوش صورت است. او این آزمایش را روی تعدادی از افراد که صورتشان دارای جوش های بسیاری بود امتحان کرد و چنین نتیجه ای گرفت.

در نهایت، چای سبز اندام شما را متناسب نگه می دارد. در یکی از مجلات آمریکایی که مربوط به کاهش وزن است نوشته شده که طبق مطالعات انجام شده چای سبز تاثیرکاهش وزن روی بدن دارد. آن ها این آزمایش را روی دو گروه از افراد به مدت سه ماه انجام دادند. به گروه اول چای سیاه که دارای ۶۹۰۰ میلی گرم کافئین بود خورانده شد، به گروه دوم چای سبز با ۲۲ میلی گرم کافئین خورانده شد. بعد از سه ماه گروهی که چای سبز نوشیده بود حدودا ۲/۵ تا ۳ کیلو وزن کم کرده، سایزشان کمتر شده و بسیاری از چربی های موضعی بدنشان آب شده بود. به علاوه غلظت لیپوپروتئین و کلسترول آنهایی که چای سبز نوشیده بودند هم کاهش یافته بود. دانشمندان بر این عقیده هستند که کافئین چای سبز نه تنها سوزاننده کالری و کاهش دهنده کلسترول است بلکه چربی های اضافی بدن را نیز از بین می برد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر