تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا می دانستید شکستن قولنج گردن مغز شما را خواهد کشت

image آیا می دانستید شکستن قولنج گردن مغز شما را خواهد کشت

بعضی افراد بعد از مدتی کار کردن به حالت نشسته، عادت دارند گردن خود را به طور ناگهانی به اطراف حرکت دهند و مانند حالتی که قولنج انگشتان را می‌شکنند، قولنج گردن را هم بشکنند.

این حرکت معمولا با ایجاد صدا همراه است و فرد با هر بار حرکت شکستن گردن احساس خوبی پیدا می‌کند.

آیا می‌دانید چرا هنگام آن حرکت صدای ترکیدن ایجاد می‌شود؟

در واقع صدا بر اثر ترکیدن حباب‌های هواست که در مایع سینوویال تولید می‌شود. این مایع چسبناک مانند چرب کننده‌ای است که حرکت مفصل‌ها را آسان‌تر می‌کند. این یعنی که مایع سینوویال بین هر استخوان کوچک گردن وجود دارد.

تکفارس آی آر

متخصصان به شدت این کار را منع می‌کنند زیرا احتمال وارد آمدن آسیب جبران ناپذیر وجود دارد.

بد‌ترین اتفاقی که این عادت می‌تواند ایجاد کند چیست؟

سکته مغری. شاید باور کردنش سخت باشد اما این حرکت که بی‌ضرر به نظر می‌آید مانع خون رسانی به قسمتی از مغز می‌شود. این موضوع خوب نیست زیرا احتمال مرگ سلول‌های مغز در عرض ۵ دقیقه بر اثر قطع جریان اکسیژن وجود دارد.

علت سکته بر اثر شکستن قولنج گردن

احتمال پارگی ریز در دیواره رگ‌هایی که از گردن عبور می‌کند، وجود دارد. قسمت آسیب دیده می‌تواند باعث لخته شدن خون شود. با گیر کردن لخته خون در رگ‌های مغز احتمال سکته وجود دارد. شکستن قولنج گردن می‌تواند باعث کشیدگی غیر ضروری رباط‌ها در این قسمت شود. رباط‌ها با ضعیف شدن دیگر قادر به نگه داری گردن نیستند، در نتیجه فرد دچار گردن درد می‌شود. برای آرام کردن این درد نیز باید به مصرف مسکن که عوارض جانبی دارد، روی آورید.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر