تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا می توان صفحه کلید بی سیم را به موبایل وصل کرد و چطور

برای شروع، کیبردِ بلوتوثی خود را روشن کنید و بلوتوث آن را فعال کنید. کیبردی که ما در این آموزش استفاده میکنیم از نوع Logitech Keys-to-Go است.

حالا در گوشی یا تبلت خود هم به مسیر Settings بروید و وارد قسمت Bluetooth شوید.

وقتی بلوتوث گوشی را روشن کردید، به صورت خودکار به دنبال کیبرد خواهد گشت و آن را در قسمت Available Devices نمایش خواهد داد. اگر چنین اتفاقی نیفتاد و گوشی شما نتوانست کیبرد شما را پیدا کند، ممکن است به دلیل این باشد که باتری کیبرد شما ضعیف است. همچنین ممکن است قبلا کیبرد خود را به یک دستگاهِ دیگر Pair کرده باشید، به همین دلیل کیبردِ شما با گوشی جدید Pair نمیشود؛ اگر چنین اتفاقی افتاد، ابتدا لازم است کیبرد را در دستگاه قدیمی‌تر Unpair کنید.

اگر انجام این روش‌ها فایده‌ای نداشت و گوشی کیبرد را پیدا نمیکرد، کیبرد و بلوتوث آن را یک بار خاموش و دوباره روشن کنید و گزینه Search for Devices را در گوشی انتخاب کنید تا به دنبال کیبرد بگردد.

image آیا می توان صفحه کلید بی سیم را به موبایل وصل کرد و چطور

تکفارس آی آر

وقتی کیبرد پیدا شد و در لیستِ گوشی شما نمایش داده شد، آن را انتخاب کنید. احتمالا از شما خواسته میشود که کدی را وارد کنید. این کد را وارد کنید و تایید کنید.

image آیا می توان صفحه کلید بی سیم را به موبایل وصل کرد و چطور

روش استفاده از کیبرد بیسیم (بلوتوثی) در گوشی یا تبلت اندرویدی

مسلما وقتی کیبرد خود را به گوشی متصل کردید، میتوانید به راحتی از آن برای نوشتن پیامک‌ها، چت‌ها، گذاشتن نظر در وب‌سایت‌ها یا برای هر منظور دیگر استفاده کنید ولی چیزی که مد‌نظر ما است این است که کلید‌های میانبر (Shortcut) که در سیستم‌عامل اندروید وجود دارد و از آن‌ها استفاده کنید. با استفاده از این کلید‌های میانبر میتوانید سریع‌تر و بهتر با کیبردتان کار کنید و نیاز کمتری به لمس صفحه برای اجرای دستورات خواهید داشت. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین و بهترین Shortcut‌های قابل استفاده در محیط اندروید را شرح میدهیم.

Esc = برگشتن به عقب یا همان Back

www.takfars.ir

Ctrl+Esc = منو

Alt+Space = باز شدن صفحه‌ی جستجو

Alt+Tab and Alt+Shift+Tab = سوییچ کردن بین اپلیکیشن‌ها

دستورات و میان‌برهایی هم که در ادامه قرار میدهیم، مربوط به باز کردن اپلیکیشن‌های خاص است. یعنی بدون اینکه نیاز باشد در منوی گوشی به دنبال مثلا Contacts بگردید، با زدن کلید‌های Windows و C به صورت همزمان، میتوانید لیست مخاطبین را باز کنید.

Windows+C = لیست مخاطبین یا همان Contacts

Windows+G = باز شدن اپلیکیشن Gmail

Windows+L = باز شدن تقویم یا همان Calendar

Windows+P = باز شدن اپلیکیشن Play Music

Windows+Y = باز شدن اپلیکیشن YouTube

تک فارس

محصولات معتبر
محصولات معتبر