تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا میخواهید هر روز و همیشه شاد باشید

image آیا میخواهید هر روز و همیشه شاد باشید

قدردان باشید

طبق گزارش دانشکده پزشکی هاروارد، عادت به سپاس‌گزاری روزانه می‌تواند شادی کلی‌تان را بیشتر کند.

در روابط ‌تان مقید باشید

اگر تا به‌حال با کسی دیدارهای بی‌هدف و وقت تلف‌کن داشتید، دیگر باید جدی‌تر با او ملاقات کنید، وارد گود شوید، کارشناسان می‌گویند افراد در روابط متعهدانه و بلندمدت، شادتر هستند تا آنهایی که مجردند.

تکفارس آی آر

بدن‌تان را حرکت دهید

رقصیدن و سایر حرکات ورزشی، باعث ترشح اندروفین می‌شوند، مخصوصا زمانی‌که همراه با ریتم شاد و تند باشند. موزیک که یک محرک انتزاعی است می‌تواند با افزایش تولید دوپامین در مغز، احساسات، رضایتمندی و سرخوشی را برانگیخته کند.

بازپس‌دهی مالی

خرج‌های اجتماعی تنها برای حکومت‌ها نیستند. مطالعات نشان داده که پول می‌تواند شادی بخرد البته وقتی شما برای کمک به دیگران پول خرج می‌کنید. بازپس‌دهی مالی به افراد یا به جامعه، می‌تواند روحیه‌تان را تا حد چشمگیری بهتر کند و کمک می‌کند دنیا در این فرایند کمی دوستانه‌تر شود.

زیاد در آغوش بگیرد و درآغوش کشیده شوید

www.takfars.ir

لمس و نوازش نقش بزرگی در روحیه عمومی ما دارد، و لمس دوستانه یا عاشقانه، مانند یک آغوش، می‌تواند مفید باشد. جالب است بدانید که به گزارش Psychology Today، کسی که در آغوش می‌کشد درست به اندازه کسی که درآغوش کشیده می‌شود سود می‌برد. پس از ابراز احساسات‌تان نترسید.

کمی مدیتیشن کنید

این دیگر جای شگفتی ندارد: تمرین‌های مدیتیشن براساس ذهن و فکر، می‌تواند شما را آرام‌تر و شادتر نماید.

مطمئن شوید که خواب کافی دارید

خواب می‌تواند شادی و شادابی‌تان را تا حدود زیادی ارتقاء دهد، البته اگر خواب کافی و با کیفیت داشته باشید. روشن است که خواب کم، افراد را آسیب‌پذیر کرده و باعث می‌شود به‌راحتی استرس بگیرند، اما آیا می‌دانستید که کم‌خوابی می‌تواند شادابی زناشویی‌تان را هم از شما بگیرد؟ بهتر است زودتر به رختخواب بروید.

یک مهارت جدید فرا بگیرید

طبق تحقیقی از دانشگاه سانفرانسیسکو، سازگار شدن با چیزی و کسب یک مهارت جدید، می‌تواند شادی‌تان را بهتر و بیشتر کند.

زمستان را درجایی گرم سرکنید

آب و هوای سرد و ناخوشایند می‌تواند بیماری‌های ذهنی موجود را تشدید کند و حتی موجب افسردگی شود که به آن اختلال خُلقی فصلی می‌گویند. اگر استطاعت مالی برای سفر به هاوایی در ماه‌های زمستانی را ندارید، یک لامپ خورشیدی برای دورماندن از حزن زمستان تهیه کنید.

پول‌تان را هوشمندانه سرمایه‌گزاری کنید

تک فارس

مطالعات نشان داده‌اند آنهایی که پول‌شان را برای تجربیاتی چون سفر خرج می‌کنند، نسبت به آنهایی که پول‌شان را صرف چیزهای مادی می‌کنند، راضی‌تر وشادترند.

شادی تنها به‌معنی تغییری در مغز نیست، بلکه می‌تواند یک سفر به درازای عمر باشد. پیدا کردن چیزهایی که شادتان می‌کند می‌تواند سرچشمه بی‌پایان خوداکتشافی باشد البته اگر اجازه دهید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر