تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا قرص های تبلیغاتی آل آرژانتین یا نچرال ولت برای قد موثر هستند

image آیا قرص های تبلیغاتی آل آرژانتین یا نچرال ولت برای قد موثر هستند

براساس بررسی ها شایع ترین دلیل کوتاهی قد، ژنتیکی و به سرشت افراد بستگی دارد.

این مساله در کودکان با والدین کوتاه قد طبیعی محسوب می شود و با هیچ دارو و قرصی برطرف نخواهد شد. البته در کنار وراثت، تغذیه و ورزش مناسب در دوران رشد میتوانند تا حدی کمک کننده باشند و جلوی کوتاه قدی را بگیرند اما بعد از دوران بلوغ شاهد افزایش قد نخواهیم بود.

به طور کلی، رشد قد در سه مرحله انجام می شود؛ در دو سال اول زندگی حدود ۲۵ سانتی متر و از دو سالگی به بعد، هر سال به طور متوسط، کودکان شش سانتی متر قد می کشند اما در نزدیکی سنین بلوغ، سرعت رشد قد کمتر خواهد شد. با شروع دوره بلوغ یک جهش رشد قد در دختران در حدود ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر و در پسران به طور متوسط ۲۵ تا ۳۰ سانتی متر ایجاد می شود و در صفحات رشد (صفحات غضروفی استخوان) امکان افزایش قد، پس از آن وجود نخواهد داشت. البته اگر کودکی به هر دلیلی مثلا کمبود ترشح هورمون رشد دچار کوتاهی قد شده باید درمان در حوزه هورمون رشد را شروع کرد.

در این بین شبکه های ماهواره ای ترفند تبلیغاتی عجیبی را به کار گرفته اند و قرص هایی را تبلیغ میکنند که مصرف چند دوره آنها باعث افزایش قد می شود.

تکفارس آی آر

بدون شک چنین چیزی کذب محض است چراکه بعد از دوران بلوغ هیچ محصولی قادر نیست باعث استخوان سازی و افزایش قد افراد شود و تنها در مواردی، جراحی کارساز خواهد بود.

بنابراین چنین قرص هایی فقط یک منفعت دارند و آن هم سرازیر کردن پول های هنگفت به جیب تولیدکننده های آنهاست. درواقع این تولیدکننده ها تنها به دنبال پیدا کردن افراد ساده لوحی هستند که تاثیر چنین داروهایی را باور میکنند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر